reggar jag alla som even?
Reggar jag alla dessa som (teckningsmönster) "even", även den som är nästan vit, och den som bara har en vit rand på ryggen (han har helt vit mage)? Eller blir det "joker" av dem?

Färgerna är champagne-argent/even och lilac-argent/even. Och då eventuellt även champagne-argente/joker och lilac-argente/joker.
Vad säger ni? Någon här som kan svara?
(Vad mörk lilac-argente-grabben såg ut på fotot. Ska kolla en gång till sedan, så han inte är blue-argente)
Regga färger är kul
.

Jag skulle nog köra dem som even. Broken ska ju inte alls ha någon symmetri, och ska ha nosfläck på ena sidan. Dutch ska ha kindfläckar och sadel (men kan vara rätt feltecknade, och ändå regas som dutch).
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Åh, Elin! En räddande ängel! Tack!!!
Nej, usch vad jag beöver träna på dessa argente-färger innan de sätter sig! Tillsammans med rödögd self (inte agouti-tickade) blir jag gång på gång förvirrad, och så fort jag har lärt mig och gör något annat emellan, så har jag blandat ihop allt i alla fall.
![]()
Till slut brukar jag få ihop något i alla fall … ![]()
Fyyy farao vad söööööööööta… grrr
långhår är verkligen underskattat! Flera borde pyssla med släta långhår!
(tror jag tröttnat på krulliga långhår… har ju nästan fött upp sådana i 20 år… urk)
det gäller ju att avla fawn så långt från argente som möjligt! Som jag märkte i Polen - de hade dåliga fawn och dåliga argente och jag kunde inte se skillnad på dem! Det är verkligen en mardröm som uppfödare när det är så. Borde va i a f, det var en mardröm för mig som domare… och så när de envisades med att ha en standard för argente som passade champagne argente och ha en standard för fawn som passade champagne argente… de verkade inte vilja se skillnad på varianterna alls

Vilka härliga färger/teckningar!! 
Jag gillar ju färgen röd (och fawn) jättemycket, men gillar inte vad A(y)-genen gör med mössen…
Så jag vill ju få mina champagne-argente så röda som möjligt i färgen. Men kan det någonsin bli en "riktig röd" färg av det hela??? Så småningom kommer det satin på dessa (på champagne-argente, och på even). Sorry Grodan. 
Det är lite kul med tecknade möss. Av de olika teckningsvarianterna gillar jag even bäst, så det kommer bli några sådana i varierande färger ett tag framöver.

Visst är de söta. Tre veckor är denna lilla mjuka, lena dam. Jag har inga popcorns-ungar, och det är skönt. Kan handskas, klappa, pussa, gulla med de små hjärtegrynen bäst jag vill. ![]()
Dom är sååå fiina !!

#6 - Gaaaaaaaaah, så fiiin! Måste verkligen försöka ta mig/tvinga nån släkting att åka till Stockholm om det skulle bli nån sådan över! 

Jättefina!
Roligt att ni gillar dem!
Raya. Nej, det är "ingen över" av dessa, men det kommer flera.