Mus iFokus

Mus

Etikett: fikarummet-otypiskt
Läst 3561 ggr
GucciDior
0

Grizzly, Ny djuraffär.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Idag var jag i den nya djuraffären i sisjön (utanför Göteborg). Där hade dom många saker till bl.a. Katt, hund, smådjur, fåglar och fiskar. Jag såg en duna som jag ev ska köpa och ett sånt där blågult hjul. Jag har verkligen letat efter stora hjul överallt och hittade äntligen! Nu ska jag bara övertala mamma att få det också. =P
Det var en väldigt stor och fräsch butik! Jag tycker att dom som bor nära och kan ska kolla in den!
Ville bara skriva av mej och tipsa.

Anett Lindbom
0

Åhh vad roligt med en ny zoobutik. Det behöver vi här i Bollnäs snart, för om  bara ngn månad är vi helt utan zooaffär här i stan..

Kram från Anneth

GucciDior
0

Vad tråkigt att eran Zooaffär ska stänga! Här i Mölndal har vi en bra Zooaffär som heter Mölndals Zoo och Reptil. Men vi har också en som inte alls är bra som heter Amazon Zoo. Men Amazon Zoo ska snart stänga för byggnaden ska rivas. :D

Vattnadal
0

#1 Ni får väl komma till mitt jobb då, bara 10 mil eller så…Flört

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Anett Lindbom
0

#3. Jo det blir Gävle i fortsättningen, jag har ju inte varit till din affär sedan den flyttades ut till Valbo så det är ju några år sedan sist.. Med snabbtåget så borde det ju gå rätt så fort ner till Gävle ändå, vi har ju bara 10 mil dit, men det kan det helt klart vara värt..Glad

AndreasS
0

Här i Västerås har vi 2 bra zoo butiker som vi handlar hos. Hundman och Zoo Varuhuset, kanon ställen båda två med helt suverän personal som vet det mesta man frågar om. För min del handlar det mest om skäggisar.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Pimu
0

#5 DjurMagasinet är oxå jätte bra, så då har vi 3 som är bra ..

Nutiz
0

#5: Hundman i v-ås är en av mina favoritaffärer Skrattande

AndreasS
0

#7 På Hundman köper jag all mat till min skäggis för det mesta. Förutom pinkis när jag känner att min Neo ska få lite lyxigare käk än schyssor och zohobaslarver och grönsaker, men pinkis får han kanske var 3:e månad.

Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

Linn
0

#0 kommer du ihåg vad hjulet kostade? jag är på jakt efter ett nytt hjul nu när jag äntligen fått mitt studiebidrag! :)

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

GucciDior
0

MazarinRebus det största kostar 79:-

Anett Lindbom
0

#10, Det var inte så himla dyrt, jag kollade på dom största hjulen här i stan och dom låg på 140-150 kronor tror jag att det var..

GucciDior
0

#11 Oj, vad dyrt! Jag kollade bara vad dom stora kostade med jag tror att mellan kostade ca 10:- mindre och dom minsta ca 20:- mindre

Linn
0

#10 hur stort är det största?

Linn

GucciDior
0

18-20 cm tror jag..

GucciDior
0

Grodan skrev nog det i hjulartikel-tråden om jag inte minns helt fel.. Kan kolla. Jag puttar upp tråden om jag hittar den.

Linn
0

jag har läst tråden. men det stog inga priser och sånt i tråden eller vart man kunde köpa dom.

Linn

GucciDior
0

det står iallafall hur stora dom är där. :P
Men det finns sånna i Djuraffären Grizzly i Sisjön utanför Göteborg. Jag var där igår och såg dom.

Linn
0

vart ligger sisjön? är det långt från centrum? vet du hur det är med spårvagnar och sånt dit?

Linn

GucciDior
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om du går in på www.vasttrafik.se kan du välja var du åker ifrån och vart du vill åka. Här är kartan man fick fram på hitta.se. Det ligger inte så långt från Mölndal som du ser.

Ratata
0

Grizzly är en fräsh butik, det kan jag hålla med om. Jag gillade att de hade djuren i separata rum, så de slipper massa folk som springer och petar på burarna.

Köpte en duna där för 399:-, tror att det är ett rätt okej pris, det får nog bli ett sånt där fult blågult hjul för mig med, ville hitta nåt snyggare men det var lättare sagt än gjort verkar det som. Har dessvärre inte fått tag på några möss ännu :P

GucciDior
0

#20 Jag ska kanske också snart köpa en duna där! :P
Det var så bra att man kunde se djuren genom glaset bara det blir lugnare för dom, det håller jag med om!
Ville helst också ha ett snyggare hjul men det får nog bli ett Nobby ändå..!

Ratata
0

#21 Ja, då är vi två med fula hjul då ;) Hoppas inte det låter allt för mycket bara!

GucciDior
0

#22 Jag har inte köpt det än men ska göra det.. Hoppas också att det inte låter massor då jag har mina möss i sovrummet nära sängen!

Pehpsii
0

Grizzly är dyrt dock, tycker jag. Det är en kedja och finns i Helsingborg också.

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

GucciDior
0

#24 Jo, det är dyrt.. Men det är det ju nästan alltid i djuraffärer. Jag tyckte att det var bra att Grizzly hade så stort utbud av saker!

Elyria
0

#22 - Jag tycker att Nobbys hjul är ett av våra tystaste. Men vi använder det bara till ensamma möss, eftersom jag är rädd att tvärslån ska klippa till nån som är på väg in i hjulet samtidigt som nån annan springer. I burar med flera möss byter jag successivt ut de små hjulen mot stora Willy wheel.

Ratata
0

#26 Jag har också funderat över om de inte kan vara lite farliga.. men i alla de zooaffärer jag har tittat i här i närheten har det antingen varit Nobby eller metallhjul, som ser ännu farligare ut. Får kanske fortsätta mig jakt på Det perfekta hjulet :P

GucciDior
0

Igår köpte mamma ett Nobby-hjul åt mej men ställningen var skev så hjulet blev trögt att snurra.. Men vi ska åka och byta det imorgon! :D

[Theriss]
0

#24 Och i Arlöv också =P

GucciDior
0

Idag bytte jag hjulet mot ett som fungerade och mössen älskar det! Dom springer i det och klättrar på det hela tiden typ! Skoj att man kan göra dom så glada så lätt! Hihi.. :P