Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 1015 ggr
[Inana]
0

Inrednings förslag?

Hej!

Någon som har förslag på hur man på ett kul sätt kan bygga lite på höjden i ett terrarie? Har ju inte samma möjlighet att fästa saker i väggarna som i en gallerbur.

Tina-A
0

Kanske en uppochner vänd kruka och en stor pinne i hålet? Med massa grenar på ^^Blir som ett träd för dom! Superskoj ju

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[Inana]
0

Hm, smart! :D Det ska bli en liten shoppingtur åt mössen idag :)
Hur är det med ståltråd egentligen? det kan väl inte vara farligt ifall man har båda de vassa ändarna utanför buren? Jag menar att hänga upp saker och sånt med.

mandymoo
0

Smart är också att titta bakåt här i Artiklar o trådar - för det finns både bilder o text … massa jätte fina bilder på burar.Kyss

[Inana]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute på trädgården en sväng, hittade en jätte bra gren och fina stenar, såhär ser det ut nu :)

[Inana]
0

Titta vilken fin sten jag hittade! så kom vattnet upp från spånet också :)

soffiz
0

#4, #5 Vad fint det blev!!

Melina.
0

#4 Där skulle jag vilja bo Glad

Sushifish
0

Jättefint!

GucciDior
0

jättefint! Jag har själv en gång gjort en liten "sovtunnel". Jag tog en strumpa (som hade blivit ensam) och en toarulle. Jag stoppade in rullen en bit i strumpan. När jag hade lagt den i buren tog det inte lång tid innan man hittade två sovande små muslingar i den! Räcka ut tungan

[Inana]
0

#9 Haha så fint och mycket smart ^^ jag kan tänka mig att det var uppskattat :P

Pehpsii
0

#9 så har jag också gjort, fast rullen dög inte så det gjordes hål i andra ändan  också (=

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Ellinor_ludde
0

Super mysigt<3
Men är det bra att ta in saker från naturen till mössen?
Kan de ej få ohyra och andra insekter i terrariumet.?
Ska köpa ett nästa vecka och vill gärna ha skogs tema :D

Muszimba
0

#12: det bästa är att skålla det i träväg som man tar in från naturen och sedan låta torka ordentligt. Det för att undvika ohyra med mera.

kastrullis
0

Fina grenar!
Ohyra, usch! Men insekter…de är väll inte farliga…?
Mina möss brukar göra processen kort med insekterna som kommer in i vårt terrarium…mums säger de!

Terato
0

Det är skoj att ta in saker utifrån. Jag ska snart ut och plocka ite grönt. man kan ju hålla sig till saker som växer där vilda möss inte kommer åt om man vill slippa ohyra.

Jag provade nyligen att lägga in hö till min mushane förresten. Vilken succé! Kan både ätas och boas med och det luktar mums och är allmänt härligt att greja med. Har haft det i garderoben sen sista april(4v karantän) så först nu var det dags att prova.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Ellinor_ludde
0

mm, men ska man skolla mossa och annat "gräs" ?

Grodan
0

#14 vissa insekter är nog inte så bra, men jag misstänker att möss inte äter dem. Xofobas å mjölmask däremot vet jag flera som matar sina möss och råttor med…

#15 ja hö är roligt och bra, men som sagt bäst att ha det 28 dagar någonstans där inga möss eller andra gnagare går förbi så att alla misstänkt ohyra dör.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

daim
0

#4 vad fint du har gjort

Anett Lindbom
0

Åhh så jättefint du har gjort det till dina möss,, Jag håller på och funderar på hur jag bäst ska inreda till mina blivande möss. Den ena musen(flickan) ska få bo i ett gammalt terrarium medans den andra musen(pojken) ska få bo i ett gammalt akvarium.  Just nu har jag bara inrett det lite enkelt men det ska bli mera sedan.

Jag lära gå & shoppa lite mera grejjer till mössen nu till veckan,,

Det är kul att få se hur andra har inrett för sina möss i terrarier & akvarier..

Kram från Anneth

Mariana-clarissa
0

Min mus tycker om att springa i ekorrhjul…bara att han är ovanligt lat mus..andra möss jag haft har sprungit som bara den…

Så kan du bygga små ramper och etage som dom kan hoppa mellan..det kan dock bli lite sörjigt efter ett tag om dom är många och om dom kissar på hemmagygget

Du bör taq ut och rengöra eller slänga gamla pinnar..toarullar och dylikt emmellanåt

Hoppas det går bra med dina möss

Mariana

Angelina-Ballerina
0

Så här bor mina möss i sitt terrarium  Skrattande

Angelina-Ballerina
0

O här har vi Noblessa

Jaag
0

#21 åå va fint!

tessie_k
0

#21 Snyggt att matcha tidningspappret med krukan Skrattande