Lite foton på mina älsklingar
Hade ute mina 6 mushonor från buren "Modellerna" för fotografering idag. Tänkte lägga upp några av bilderna här så att ni kan få se mina vackra töser.
Lägger även upp några bilder på tjejerna från "Avelsällskapet", som jag fotade igår.
Har även en tredje bur med mushonor "Älsklingarna", men de har jag inte hunnit fota ännu.
Var vänlig och vänta med komentarer till jag säger till.

silver är ju jättesnyggt!
Älskar mina stora små vänner..

Nu kan ni komentera!

#12 Ja visst är det!

Åhh, dom är så himla fina, silverhonan är jättefin tycker jag, likaså den bandade, och ja dom är alla jättesöta..
Jättesöta och jättefina!! ![]()
![]()
Så roligt att du visar dina möss såhär! ![]()

Tack så mycket!
Jag ville också lägga upp lite bilder, tycker det ser så mysigt ut när alla andra visar upp sina vackra möss så det ville jag med göra..haha

Jättefina!

#2 vilken underbar bild!

#15, Vad kallas färgen som M.Vintilia har? Jag gillar den musens färg=)
.. ser ut som blue argente .. har jag rätt ?
#15 … och jag gissar på argente… Vanlig argente alltså.
Att hon är en argentevariant, syns genom att hon har "två färger" liksom, en undre och en yttre.
Den blå genen dd bleker "rött" en smula, så en blå argente får inte denna rödbruna yttre färg, utan går mer i beige (el. beigebrunt), fortfarande med denna mörka underpäls som även vanlig argente har.
Argente är en rödögd agouti. Och blue argente är en rödögd blå agouti. Rödögd-genen pp bleker svart och brun pälsfärg, men inte rött.
dd-genen (blå) bleker även rött.

Okey, tack för svaret, nu blev jag lite klokare.. Så den musen är då en motsvarighet till den vanliga agoutin?

Vintilia är Argente.

#19 Denna bilden är så fängslande.. Jätte vacker! Hade velat se en förstoring på väggen :D
#31 Tack amaira för lektionen .. *ler*