Musungarna 12 dygn..

Det är inte lätt att ha en liten skottspole till muskille på 12 dagar förstår jag.
Jag har vissa dagar 3 skottspolar här hemma som är födda 25/5, 15/6 och 2/7, tjejer alla 3. De är skottspolar när jag ska fixa till buren och när de får vara ute på bordet.
Men jag måste säga att de är söta de små knottarna.

Men dom är himla söta dom små busarna, det är kul med lite fart i dom, att han var sådan nu skyllde jag på att han är rödhårig & kille=))
Det blir kanske ännu mera fart i dem när de öppnar ögonen…
Men det är väl Vattnadalare som är föräldrarna? De ska inte ha så mycket popcorn hopp i sig. Vi har ju avlat bort ganska mycket av sådant beteende…
#1 Min kille som ligger "överst, me svansen till vänster" ??

#7, Jo det är Vattnedalare som jag har, men det var bara den killen som härjade på dom andra var ju lugna & snälla.. Men vilden kanske lugnar sig, eller så blir han ännu mer hopplös=))
#8, 

*thi hi* han ser långhårig ut .. *slurp*

Dom blir nog alla långhåriga, för både Heike & Una är långhåriga små musar. Det är några av de röda pojkarna som ser likadana ut, så där röda & lite långhåriga och helt underbart söta=).
Idag möttes jag av ngt riktigt gulligt, det var några små svarta ögon som tittade ut ur holken, Åhh jag blev så himla kär igen, tänk att de små kan vara så himla ljuvliga & helt underbart söta..
Så jag var ju tvungen att genast plocka ut alla ungarna & kolla läget, och dom flesta hade öppnat ögonen, så himla gulligt alltså..*love*.
Idag var den galna skottspolen betydligt lugnare mot för igår, han var så snäll & lugn i min hand idag, och jag kunde hålla på med honom utan att han studsade iväg=)
Va bra .. att dom blir långhåriga .. *ler*
Om dom är lika fina allihop, så spelar de juh ingen roll, bara han inte är så "vild" av sig .. *thi hi*

Så du vill inte ha en liten skottspole då, en som lever sitt eget lilla liv?? Nej men nu när jag var & pysslade om dom så var dom alla lika snälla & goa,,