Tecknade ungar till salu!
Jag har 7 söta svenskisar till salu! De är tecknade i svart och chokolate, de flesta dutch och många med tan.
De är födda 07-06-05 och ska registreras i Svemus. Papprena är klara och ska bara skickas iväg! De får namn efter kändismöss.
Mer finns att läsa om kullen i inlägget: Musvakt!
Jag bor i Gävle och kan nås här genom att man skickar ett pm till mig. Man kan förstås även ställa frågor i tråden! Min vanliga mail:

Ungarna 2 veckor gamla.
Älskar mina stora små vänner..

Pappan Musse(sv/t/du/kh sve)
Kommer från Söders zoo i Gävle. Det är en riktig myspojke med tassdarr som gillar att ligga platt i handen!

Mamma Mimmi(ck/t/du/pf/kh sve)
Kommer också från Söders zoo. En framåt och nyfiken tjej som springer fram så fort hon ser en och vill upp och klänga. En väldigt kontaktsökande mus.

Jag kör hanarna först:
Bernhard "kossan"(sv/t/blbe/kh sve) Hane

Och så två tjejer:
Pärlan "fläcken"(ck/t/du/kh sve) Hona

Några ungar är eventuellt tingade..
Men t.ex Bernard som är min absoluta favorit bland dessa, väldigt framåt och klängig, har ingen visat intresse för!

Är honorna tingade?

..Det är en tjej i Uppsala som visat intresse för honorna.
Gu så söta de är!!! Särskilt Bernhard o Timothy! Men jag bor för långt bort o har redan problem med transport av andra djur jag ska ha så ingen idé att dra på sig mer sånt. Fast hade de varit minisar, eller halvminisar, då! 

Åh vad jag är sugen på de där bläsarna! Men bandat och tan, nej, nej…

De är jättesöta!

#14 Mjo, men det beror nog på vad man ska ha dem till. till avel kanske det ställer till problem men många av dem har så lite tan att jag egentligen inte borde skriva upp det. På de flesta ser man det inte ens men liksom bara vet att den är där.

Underbara bäbisar. Timothy är så söt!
Synd du inte kan komma på träffen 28e… Hade varit kul att se lite tecknat! Har ju egna förstås att titta på… 
Pärlan tycker jag är gudomligt söt!

Ja nu har alla chocolateungarna fått ett nytt hem.

Fru Brisby är oförskämt fin
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
jag fastnade verkligen för Timothy! vilken skönhet!
/Anneli
Några kvar? Går det inte att få ner dom till träffen här på nåt sätt i sånta fall? 

Alla svarttecknade hanarna är kvar (Bernard, Timothy och Dundermusen) och kan även sälja en svarttecknad hona(Bianca). Dundermusen är lite sådär halvtingad av Elyria. Ingen har visat intresse för Bernard. Många har visat intresse för Timothy men som sagt så bor ju alla så långt bort. Om någon kan ta dem till Nässjö på något sätt så är Dundermusen alltså bortlovad! Jag kommer inte ha råd att åka. Men om Elin åker på utställningen i Enköping så kommer jag att åka dit och då kan jag ta med mig möss!

Vad synd att du inte kommer till Nässjö.
Ingen annan som kan ta med Dundermusen dit? Eller till Värmland? Kan hämta i Örebro också…
Jag kommer att åka genom värmland i helgen, och då skulle jag ju kunna transportera till dig Elyria…bara Dundermusen kan ta sig från Gävle till Uppsala innan dess…

Jag ska åka genom Uppsala imorrn. Hämtar Andreas på Sätra vid 10, ska in en snabbsväng på Akvariehobby i Uppsala och måste lämna stan senast 12, för att hinna i god tid till kvariehobby och handla saltfisk till jobbet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag jobbar i knivsta imorgon. Men om du kan ge musen till Laika istället Elin så borde det gå bra.

Och vi som inte är hemma till helgen. Åker under torsdagen och kommer hem sent på söndan.
Ska kolla om nån annan kan ta emot den…
Vilken dag åker du Lisa?
Åh, vilken otur, jag åker på lördag morgon/förmiddag. Ska vara i värmland hela veckan(i töcksfors utanför årjäng). Men det är ju en bra bit ifrån dig.

Jäklar, här blev det knivigt!
Om allt klaffar för er så kan jag vara i Sätra imorgon kl 10 när Elin hämtar Andreas. Vart i Sätra ska du hämta honom, Elin? Jag håller koll på den här tråden. Annars kan man ringa mig på 0768757528.

Jag har en kompis utanför Örebro som kan ta hand om Dundermusen någar dagar. Där får han det bra tills vi kommer hem. För du åker väl via Örebro, Lisa?

Okej då är det bara Laika som fattas då. Har någon pratat med henne?

Inte jag. Nån som kan få kontakt med henne?

Bernhard var jäkligt söt…
Japp, jag åker via örebro, kommer dit sent på fredagnatt och sover över. Sedan åker vi ifrån Örebro hyfsat tidigt på morgonen. Laika sa att hon kunde ta emot musen förut. Så det ska inte va några problem.
Kaisa(laika) är hemma hela dagen, så bara ni ser till så elin kan åka o lämna musen hos henne så löser sig resten. Då får jag musen på ons o tar hand om den tills på lör.

Okej, ett problem återstår. Jag har inte fått någon kontakt med ägaren. Har ringt hela kvällen och hon svarar inte. Ska gå över dit nu och kolla om hon är hemma.

Fem mellanhänder, mellan ägaren och oss! Och det har löst sig på en kväll.
Då får vi väl hoppas att ägaren också hoppar på tåget…

Jag var nyss över och hämtade den lilla rackarn.
Han vill inte sitta i en liten petbox. Han vill ut och leka! :P Jag ringer till Elin nu och fixar med henne!
Hihi, ja det är helt otroligt om allt fungerar. Tycker vi är riktigt duktiga på att hitta lösningar.

Yes, nu har jag pratat med Elin och vi har bestämt mötesplats!
Ja, helt otroligt! Tycker det är fantastiskt att ingen tvekar till att hjälpa till. Det är så himla underbart att ni ställer upp!

Ja, tack alla! Killen får träffa många människor och bo på flera ställen innan han kommer till oss. Men om en vecka är han här!

Han hinner vara med mig ca 1 1/2 timme, typ!
Ringer kaisa när jag kommer till Uppsala, så ser vi om hon tar sig till mig, eller om jag tar mig till henne. Tänk, jag hittar kanske till henne nu, eller i alla fall till området!
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Ja, hos mig får han vara under kvällen och natten. Han är så understimulerad, stackarn. Gud vad han vill ut hela tiden.

Ja nu har jag lämnat iväg Dundermusen till Elin! Måste bara passa på att skriva en liten varning till dig Lisaisa som ska ha honom ett tag. Kopierar det jag skrev till Elyria.
Igår kväll hörde jag hur han hoppade för att få upp den lilla plastluckan på locket till petboxen. Hade liksom knäppt ena sidan.. "Aldig att han lyckas" tänkte jag. Men sen hörde jag hur saker började ramla ur bokhyllan och sen ser jag honom stå och nosa lyckligt på Svea och ungarnas bur! Haha. Men han gick snällt upp i min hand när jag kom i alla fall! Så det måste vara helt stängt där han bor! (speciellt om det finns snygga mushonor i närheten)
Tänkte också passa på att lägga in lite ögongodis:

Hans konstiga teckning. Det var den som gjorde att vi kallade honom "Kartan".

Kolla vad gulligt kobent han är. Precis som sin pappa.

Tycker han är jättesöt! Och jag gillar busmöss…

Ja nu är han hemma hos mig. 

Åå så skönt! :)
Åh så fin han är, ska bli skoj att ha honom ett par dagar… Han får bo i en duna när han är här, en sån hoppas jag han inte kan rymma ifrån.

Nej det borde vara säkert! Han bodde i en Duna tillsammans med Bernard innan han åkte.

Och när han kommer till min kompis i Örebro får han bo i en bur typ Bernie, fast utan hylla. Köpt via Blocket för 125 kr - bara för Dundermusens skull…

Åå vad fint! Hoppas de tycker det var så roligt med en liten mus att de köper möss från dig sen, Elyria!

Hittills har de inte varit sugna på möss, men man vet ju aldrig. De var här häromdan när jag städade åt B- och D-killarna. Det är ju svårt att inte gilla de killarna och 7-åriga dottern blev sittande med dem en stund, medan hennes mor hjäpte mig diska burinredningar…

Ja, de ser jättegosiga ut! Men kan ju vara bra att ha en liten prova-på-period!
nästan så man blir lite avis att man inte får ha Dundermusen en liten stund i denna pusselgrej… han landar inte i 08 en stund? *fniss*

Det finns fortfarade två hanar kvar från kullen. Timothy och Bernard. De är snart 10 veckor gamla och har blivit jättefina grabbar!
Kan ta med dem till utställningen i Enköping om någon vill titta på dem!
Kan även ta nya bilder på dem om någon vill!

Ja bilder :)

vill ha men får inte för föräldrarna D':