SSV har musutställning 20 maj
Fick just reda på att SydSveriges Smådjursvänner har utställning för guldhamstrar, dvärghamstrar, gerbiler, kaniner och möss på lördag. Hur många av er Skåningar ska dit och ställa ut möss?
Vore jättekul att få en liten rapport från mushörnan på utställningen. Fotografier på möss etc. Någon som har lust att rapportera?
Mer info här: http://www.smadjursvanner.com/
Hehe jag ska sitta domaraspirant
Vete sjutton hur det kommer gå, jag vet inte hur en mus ska se ut.. haha
Tror inte det är så många musutställare, kanske fyra stycken eller så. Det är hamstrarna och kaninerna som drar mest utställare.
öh… du har två morakullor… nog vet du hur en mus ska se ut… hehe
kan du inte skriva ett reportage om det sen då? vem är domare?
Haha så sant… Det är Désirée Lennklo som är domare.
Är hon standarddomare också?
Tja, det finns bara standard i SSV. Eftersom SSV:s medlemmar och utställare är flest barn är inte bedömningen så hård. Fastän det är standard blir det lite som petclass, typ Lightversion av riktiga utställningar (oavsett djurart).
öh? sååå… hon kan inte döma standard? *fniss*
ehm… hängde inte riktigt med där..

Jag ska dit. Jag kan fota och skriva lite efter utställningen. Ska bli kul! 
Theriss… hihi…nä, de va bara nå dumt…

Jag har tidigare skickat mail till SSV för att fråga om vi i Svemus fick vara med på ett hörn och döma, men ännu efter minst 3 månader har jag inte fått svar. Vill inte SSV ha lite mer backup från andra föreningar måntro….

Jag är ganska så säker på att SSV visst vill ha med Svemus på ett hörn! Vem var det du pratade med? Jag kan höra mig för. Finns det någon domare som bor här i Skåne då eller omkring eller är beredd på att åka en bit?

Jag skickade ett mail till dem. Vet ej vem som tog emot det.
Jag vet ju att Dessire Lennklo dömer för SSV. Hon kanske skulle kunna om man frågar henne. Även om jag bor i E Stockholmo, så kan jag åka ner till skåne för att sitta sekreterare. Jag kan bo gratis där nere hos släktingar.