Uppfödare nära Örebro
Hej alla musvänner!
Jag går i musköpartankar, och efter att ha läst mycket om dessa söta och energiska små varelser känner jag att de är husdjuret för mig. Finns det någon uppfödare i Örebro län med omnejd? (Vill inte att de små ska behöva resa så långt…)
Mvh Cecilia

Närmaste uppfödare som du har Cissi, är i Stockholm och det är då bland annat Grodan som är ansvarig för denna site.
Tack för svaret! Jag har besökt hennes fina hemsida, men tyvärr funnit att den enda rena svensk-linjen hon har är en texel, och jag vill helst ha KH, gärna self.
Du skrev att det finns andra i Sthlm, vilka är dessa?
Mvh Cecilia
Stjärnvindens! Hon har bland de bästa och vackraste möss jag någonsin sett! På sista utställningen i Uppsala, så var det en "Stjärnvindens" som blev BIS.
Tyvärr är hennes hemsida nere, men telefonnumret finner du nog på svemus hemsida. Hos henne får man beställa mössen i förväg, och hon är noga med till vem hon säljer.
Möss är mycket tåliga djur och klara utan problem att resa en bit. Så länge man kan ordna med transport.
Fina korthår har Elin Matsson, Vattnadal, och framförallt har hon trevliga djur. Även hon finns både här på mus.ifokus & på SVEMUS hemsida. Hon bor i Norrsundet, utanför Gävle.
Fast Grodan har korthår också (med svenska linjer). Stjärnvindens har bara engelsktypat.
Sedan har vi även Tomas Halld´n som har Phoenix uppfödning. Han har ju faktiskt en fawnhona till salu, såg jag när jag städade buren… *fniss* fast den ska jag visa för Anette imorgon så den kanske flyttar… 
SVEMUS hade en uppfödare i Motala förut, men just nu vet jag inte hur det ser ut i Örebros omnejd. Hoppas en efterlysning ger resultat!

Ja och det ska bli så kul att komma o titta på alla sötnosar.
Tur man vet att man har begränsningar *ler*.

Våra möss har hittills bara fått en kull och vi är inte registrerade uppfödare men vi bor nära Örebro - söder om Kristinehamn.
Mössen som är till salu är Albin, Alissa, Amindra och Alice, födda i höstas. Du hittar dem i vårt fotoalbum här på mus.ifokus samt på Zoonen: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=708792 src="../Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />. Båda föräldrarna kommer från Morakullan (Grodan).
Men om mössen som du vill ha inte finns här i närheten, så går det bra att transportera dem. Våra mushonor hämtade vi i Stockholm och då åkte vi tåg. Hannarna fick åka bil från Jönköping.
Och åker du till Stockholm före oss så kanske vi kan få beställa en mus som du kan ta med hem?
TACK så hjärtligt för allt engagemang och alla svar! Så bra att jag fick veta att de små klarar en "liten" resa, då kanske en eventuell tripp till Sthlm skulle fungera ändå! 
Jag vet inte vilken färg som jag är ute efter ännu, om jag nu är ute efter någon speciell… Kärleken ser ju inte i färg, och de djur som flyttat in tidigare har gjort det pga charmen och något som tilltalat mig. Anser att detta tycke är viktigare än att "beställa" en viss färg. Även om färgen är oviss VET jag dock att jag vill ha en släthårig/KH med svarta ögon.
Ang resa och ta med andra småttingar går detta givetvis bra! Nu ska jag (vi) inte bli med mus riktigt ännu. Har tänkt köpa 2 honor efter vår Mallis-resa, lär bli i slutet på juli/början av augusti. Men om det blir aktuellt att resa till "storstan" etc. och om någon vill ha hjälp med hemtransport hjälper jag givetvis till. Bara vi kan sammanstråla på hemmaplan (i Örebro) sedan.
Till Elyria: Jag har skickat ett meddelande till dig!
Mvh Cecilia