Mus iFokus

Mus

Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 265 ggr
Podarcis
2

Söker möss i västsverige

Hej! Har haft ett långt (lååångt) uppehåll från mössen men är nu ruskigt sugen på att införskaffa en liten grupp igen. Letar efter astrex/texel och minimöss (existerar de ens längre?) i första hand men även annat kan vara intressant (beggars can't be choosers ;)). Finns det  någon runt Göteborg som håller sig med rasmöss nu för tiden? Eller möss överhuvudtaget?

/Patrik

MouseQueen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag bor i Vårgårda och jag har 2st hanar som söker nya hem 🙂 dom ska bo separat 😀 vilket dom redan gör. Dom är 7 veckor 🐭 dom har ingen stamtavla 😅 pågrund av att deras föräldrar bakgrund är okänd.. Det jag vet om föräldrarna är att deras förra hem tröttnade på dom efter 3 veckor och att dom trodde det var två grabbar men så var inte fallet!!🤣 Dom killarna jag säljer är handtama och vana vid barn 👍

Grodan
0

#0 Hej! Pinscher omg… ❤️

Minimöss finns nog inte längre. Jag har inte hört talas om sådana på mycket lång tid.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Podarcis
0

#1 Jättefina killar du har där men det är nog tyvärr inte det jag söker just nu. Hoppas du hittar nya hem åt dem snart :)

#2 Hej Grodan! Köpte en råtta av dig för 16-17 år sedan när jag gick i gymnasiet. En lilac rexhona som hette Embla. Nog en av de mjukaste, goaste råtthonor jag träffat så tack för henne!

Saknar min pinscherkille massor.  Han var aldrig särskillt stabil med barn dessvärre. Nu delar jag hem med en staffe istället. Säkrare för ungarna på det viset ;)

Trist att höra om minimössen. Jag har många fina minnen från barndomen med minimöss som var både trevliga och friska så de har alltid varit lite favoriter hos mig. Men de sista djuren jag köpte var väldigt svaga och sjukliga så jag är inte förvånad över att de försvunnit :/

Grodan
0

#3 Åh, vad skoj. Vem kan det ha varit tro? Stamtavlenamn?

Äldre barn kanske funkar? Men du vill kanske inte ha brukshund igen? Jag är också utan långnäsa nu. Fast jag kör med den större modellen. 

Vad för möss letar du efter? Krulliga? Färg? Röda ögon? Kön? Berätta lite.

Den som har mest krulliga möss i Sverige är ju Vattnadals.

Själv har jag bara släta långhår. Har en kull med Siamese som är klara att flytta om 5-6 veckor.

Podarcis
0

Arinella´s Kull :)  Kul att man är lite av en horder ibland så man har kvar alla gamla papper :D

Finns ju säkert pinschrar som är jättetrygga o stabila men jag har träffat/hört om för många som inte är det för att våga testa . Jag hoppar bruksraserna o håller mig till min pansargris :) Tveksamt om jag skulle kategorisera pinscher som brukshund förstås. Så svårmotiverade ibland att det är som att träna bruks med en riktigt envis katt ;)

Skulle jag få bestämma fritt så hade jag velat ha astrex/texel satin, helst enfärgat eller tan. Svartögd vit hade inte varit dumt det heller. Föredrar svarta ögon överlag.  Även korthår satin, långhår eller aby hade kunnat funka i nån för mig vacker färg. Sjukt svag för blå tan t.ex. :)

Grodan
1

#5 Lek-kullen. Då vet jag precis vad du pratar om. Underbaraste råttorna någonsin! Sparade flera ur kullen. Min favorit var "Disktrasan" (Arinella´s Bocken Bruse). Han var så avslappnad vid upplyft att han hängde slött som en blöt disktrasa… ❤️

Sant, det är bara en aktiv sällskapshund idag. Men jag har sett några på brukshundsklubben och blev väldigt nyfiken på rasen.

Det låter som om du skulle kunna hitta något som passar hos Anette´s, hon har ev Blue Tan.