Annons:
Etikettom-sajten
Läst 101 ggr
Grodan
2020-10-06 12:07

Lexikon på mus-ifokus

Med nya iFokus fungerar Lexikon väldigt bra. Ord blir markerade och när man klickar på dem kommer man till en artikel som jag satt som Lexikon för det ordet.

Jag min lilla knasiga grodbit har inte alls använt LexikoniFokus på det viset. Istället har jag stoppat Artiklar i vårat Lexikon som jag tyckte var bra för nybörjare, samt sådana saker som ofta frågas om. Men jag hade alltså FEL. Lexikon är ordbok, ordlista…

Så nu behöver vi alltså skriva om några Artiklar (det kan räcka med att ändra rubriken på/döpa om en del). Vi behöver också veta vilka Artiklar som ska petas in i vårat Lexikon. Hjälp gärna till med detta.

Artiklarna skall svara på vad ett ord är. T ex motionshjul/hjul - artikeln skall svara på allt man kan tänkas vilja/behöva veta om motionshjul/hjul. När någon sedan skriver motionshjul i en tråd, kommer detta ord att markeras och man kan då klicka sig till en förklaring - dvs till artikeln.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Niklas
2020-10-06 16:13
#1

Ibland, när jag hittar en bra diskussion som svarar på vad något är, brukar jag lägga in den i sajtens Lexikon. Eventuellt ändrar jag rubriken om den inte passar och det inte förstör diskussionen.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Upp till toppen
Annons: