Söker möss i västmanland
Söker möss i västmanland, Örebro, Eskilstuna eller nära Fagersta
Vad söker du för möss?
Jag bor i Bettna, 6 mil från E-tuna
2-3 st honor :) till sällskap
- Redigerat 2021-03-29 21:35 av ThereseC90
Det låter trevligt. Har du haft möss tidigare?
Jag har inga kullar nu, men väntar. Har en hona på parning och flera planerade. Så om du vill vänta lite kan vi ta det mer privat om du vill.
Nej vi har inte haft möss tidigare. Men råttor ( tyckte dock att dem krävde för mycket tid utanför buren för att passa oss ) och hamstrar. Tänker att möss är lite mitt emellan råttor och hamster och kanske passar oss bra. Ja, har du någon fb/insta sida för uppfödning?
#4 Kan stämma, fast de är mer lika råttor än hamstrar, då de är väldigt sociala. Givetvis om du låter dem bli och vara det.
Fråga gärna här på mus-ifokus om det är något du undrar över. Läs också på, finns massa Artiklar här för att hjälpa dig som ny musägare.
Har du träffat möss? Har du hållt i en mus? Har du luktat på möss? (Saker som kan vara viktiga…)
Jag är mest aktiv här, men som sagt, jag har ingen kull just precis nu, så om du kan vänta några veckor… ?
Vi har läst på tycker jag, sen gillade vi ju råttorna väldigt mycket men dem ville jag ha lösa några timmar varje dag. Mössen är ju enklare att ha en stor bur till så det kanske räcker med 30min om dagen om jag förstått rätt. Men nej vi har inte träffat några möss och verkar inte vara så vanligt. Råttorna luktade ju starkt om man inte städade, är det samma med möss?
Både möss och råttor är djur som luktar om det inte städas, så är det. Dock luktar de på helt olika sätt. Och vad du och din familj tycker om lukten är helt individuellt.
Ja, men håller man efter ska det inte vara någon skillnad med lukten vad jag förstått :) men kommer gärna och kollar på dina möss om det inte är för långt avstånd. Sen kan vi vänta några veckor om du planerar kull :)