Mus iFokus

Mus

Läst 171 ggr
ariama
1

Ruinerad hos veterinären?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

En bra artikel i tidskriften "Senioren".
Texten i bilderna får tala för sig själva. Bra råd kan i alla fall vara att

1. Ta reda på veterinärpraktik i lugn och ro medan djuret är friskt.
  2. Välj mindre kliniker framför djursjukhusen, om det är möjligt.

Själv känner jag till Evidensia i Stockholm, främst med svärdotterns ankor. Jag har även tidigare varit där med möss, nu har jag en närmare och mindre veterinärpraktik som funkar bättre om jag behöver.

Evidensia är bra och trevliga, men kan inte anklagas för att vara billiga precis.

Och svärdottern har nu en fantastisk veterinär som bor på i närheten (3 mil) och gör hembesök och är bra även på fåglar och ankor. Helt underbart!!

Notera att det även finns en facebookgrupp som heter "Korståg för lägre veterinärkostnader".

• Redigerat 2021-04-26 10:35 av ariama
Denna kommentar har tagits bort.
ariama
1

Mössen på katten är givetvis ditsatt av mig!
Vad säger musen? Kommer ni på något?

Maleficum
1

Visst att veterinärvård är dyrt i grunden (bara materialet för tex en kastrering av han kanin för ca 6 år sen kosta då 300kr, sen ska lön för veterinären, lokalhyra, lokalvårdskostnader och sånt läggas på det) men jag tror ju inte det blir bättre av att bolag, vars enda syfte är att tjäna pengar, köper upp och tar över en massa kliniker. Tyvärr är arbetsmiljön inte alltid den bästa heller på dessa kliniker och många slutar helt med veterinäryrket eller söker sig till privata kliniker och då kan man ju också fråga sig hur det blir med kvalitén när de med mångårig erfarenhet inte blir kvar.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Grodan
0

Till min hund har jag idag en liten "fond"… Jag lägger helt enkelt undan när jag kan och samlar i hög. Veterinärkostnader och utbildning.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️