Har ni handlat från Amazon?
Först så finns det många Amazon.
amazon.se
amazon.com
amazon.de
mfl
Vilken har ni beställt från?
Jag beställde via .de (för att slippa tull och skatt)
Det har gått 11 dagar och paketet har inte kommit.
Hur lång tid tog erat paket?
Jag har beställt från .se två gånger. Vattenflaskor och bajspåsar så varken bauta- eller minipaket. Ett av paketen skickades inte genom postnord när det väl kom till sverige, så det hamnade på andra sidan stan mitt i pandemin (trots beställning till min hemadress och litet paket som definitivt skulle fått plats i brevlådan). Det paketet sket jag i och bad om återbetalning, gick snabbt! Annars har jag inga klagomål direkt. Ingen tull.
Han/honom
#1 Varifrån kom varan och hur lång tid tog det?
#2 Jag vet inte vart de skickas från, det står bara "Fraktas från och säljs av Amazon", men jag antar att de skickas genom EU? Jag hittar ingen annan info iaf.. Men båda gångerna tog det 7-10 vardagar att få hem paketen.
Han/honom
Jag har beställt från amazon.se
Första gången gick det att beställa så jag fick det fram till dörren, de andra gångerna fick jag välja närmaste postutlämningsställe - man kan välja själv när man beställer. Har tagit olika lång tid men ofta handlat om dagar eller typ 1-2 veckor. Har också testat att beställa vara som ej fanns i lager just då men som skickas så fort det finns i lager igen och det tog inte heller så mycket längre tid, men det är säkert väldigt olika. Jag har endast beställt varor så att det blir fri frakt, kampanjgrej när man beställer upp till en viss summa bara med grejer som ingår i kampanjen. Annars kan frakten se väldigt olika ut och tycker det är onödigt dyrt.
#4 Du är en smart liten amazon-shoppare alltså.
Jag gick in och kollade på min beställning. Trots att det stod EU på den så är den från China och tar en månad att leverera. DET stod inte när jag beställde… känns trist att behöva vänta flera veckor…
Idag kom paketet. Det var ompaketerat i Halmstad. Skumt.