Nordanälvens sommarfoton 2021
Det var en hel drös finingar! 🧡
Jag tycker om frimodigheten jag ser i dina Nordanälvar! De är alla "med" på något vis, det syns så tydligt. Det är ju såna möss jag också vill ha.
#61 Tack! ❤ Jag vill ju ha möss som trivs med mig men som också är nyfikna på sin omgivning 😄 För de flesta är detta första gången de varit utomhus, de fick klättra lite på stolar och en stubbe. Bara småungar som tyckte det var läskigt. De andra körde bara på, totalt orädda. Och en och annan som mest satt och vädrade..
Han/honom
Nordanälvens Nila. Hon följde med pappa Radikala Larry och agerade exponeringsmöss för en person med musfobi för ett tag sedan, som jag nog redan tjatat om hundra gånger (man blir ju lite mallig!)
Blir nog ingen kull för henne heller, hon och Niksa har ändå tre systrar som är minst lika trevliga men har andra kvalitéter i sitt utseende som jag vill föra vidare.
Han/honom
Nordanälvens Tödra, också en utav mina äldre honor. Hon är snart 1å6m och känns också pigg och fräsch. Det låter kanske konstigt för andra, men för mig är det en ålder som duger. Jag avlar ju inte för livslängd längre, det är ett avelsmål som jag har fått acceptera är för svårt för mig att nå. Mina möss föds upp som sällskapsdjur (främst till mig) och samtidigt som foder. Det är ibland en svår balansgång.
Han/honom
Ren lycka att få se dina ljuvliga sommarmöss!
Satt och deppade över väderleksrapporten från YR (torka, torka och sedan torka igen i all evighet).
Efter dina fantastiska bilder blev mina mungipor så upphissade att sambon kom och undrade vad det var som hade hänt…😍 Tack!
WOW, så många och fina möss du har. Superhärlig presentation av dem. Superbra foton. Vilka fotomodeller de är!💗💗💗
#130 Det tog sin lilla tid att ta med alla ut, fotografera och redigera så jag uppskattar verkligen komplimangerna! Kul att kunna visa upp mina små ❤
#131 Tack! De är lite många nu, 93 säger mitt program.. Jag vill egentligen inte ha så många, men.. mössen bestämmer! Och så är jag ju självisk och vill inte sälja bort ifall de blir jättesupermegatrevliga liksom :p
Han/honom
#132 Ja, du har onekligen många supermöss där.
Flera jag lätt skulle stoppa i fickan och smyggla med mig om jag besökte dig…

Jättekul att se dina fina möss och läsa om dem ❤️ extra skoj att få se sina egna avkommor såklart 🥰🌹
Wow så många fina möss och foton!
Blev kär i en hel hög ❤
Beundrar ditt tålamod!
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#63. Det är just själva "frimodigheten" jag tänker på, öppenheten liksom.
På de flesta musfoton jag ser på möss, tycker jag, är de liksom "avstängda".
De vill bara inte vara med men är för artiga för att protestera, typ, annat än genom att se obekväma ut.
Ögonen är nollställda och "ser inget", ger ingen kontakt till någon eller något, och ofta trycker de dessutom ner bakdelen för att liksom försvinna "in i tapeten".
Om de sedan är orädda och rusar på (är jag inte heller så förtjust i själv, det ger oftast inte den "kontakt" jag själv önskar) eller sitter stilla och sniffar (tar in omgivningen) spelar inte så stor roll.
Men möss är så olika, och vi människor som har dem är det också. Det är bara hur jag själv vill ha dem, och jag ser just den frimodigheten och öppenheten i dina möss, och det gör mig glad att titta på dem. 😊
#134 Björk ska få en till kull, denna gång med One, och Five sitter med Juniper. Blir säkert toppenungar där! Är så glad för dessa tjusar 🥰
#135 Tack ❤ Det tog lite längre tid att få ihop allt än jag hade tänkt 😅
#136 Nu fattar jag vad du menar! Jag tycker likadant, men jag vet inte om det har så mycket att göra med mina möss som individer eller om det har att göra med hur jag för mig med kameran och "behind the scenes". Tycker jag har en viss stil, eller känsla, som jag vill förmedla med bilderna. Hur mössen faktiskt är, där bakom pixlarna. Bilder som jag inte får en bra känsla av lägger jag inte ut, det är ändå 10-20 bilder per mus bakom en bra bild.
Han/honom

#137: åh så spännande! ❤️
Det är svårt att få den där öppenheten ute med alla, så bra jobb verkligen. Krävs så mycket tålamod och tid och lust.
#139 Tack Grodan 💕
Han/honom
#139. "Det är svårt att få den där öppenheten ute med alla, så bra jobb verkligen. Krävs så mycket tålamod och tid och lust."
Och det är en avelsfråga också, vad man gör urval på.
50% gener + 50% miljö, typ.
#141 💗
En tråd värt att glo igen i… Jag vill ha en Nordanälv här… 🤍

Jag tittar också här då och då ❤️
#144 #145 gulliga ni! ❤
Han/honom
#31: AAW!
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
#147 Visst är han världens gull? 🥰
Han/honom
#148: Supergullig🥺
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤