Nordanälvar till salu
Finns en grabb hos mig som vill flytta! Han är trevlig, nyfiken och oerhört söt ❤ Född 28/10 så redo att flytta närsom. Nordanälvens Inspelning heter han.
Recessive yellow berkshire, korthår i korsad typ. Inga tumörer eller Rossel i närmsta led men två hanar (en inköpt och en såld son) hittades avlidna. Inköpta vid 1å5m och hans sålda son vid ca 1å10m. Mamma Nordanälvens Lillith (choklad hereford) är idag 1 år och pappa Nordanälvens Ripper (ry bläsad berkshire) är idag 1å5m.
Han finns i Göteborg och kostar 200:-
Mina djur är inga julklappar eller presenter till varken barn eller vuxna.
Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️⚧️ Han/honom
Stamtavlan
🏳️⚧️ Han/honom

Fin grabb! Och vilken fin stamtavla! Seriös, ärlig och BRA!

💓
Nordanälvens Aetios ❤ Dove långhår, hona född 15/11. Mormor Amris fick juvertumör vid knappt 1å3m och bakom Aetios finns de två hanarna som plötsligt bara dog. Mamma Airedaleterrier är idag 9m3v3d och pappa Radikala Larry 1å7m.
Vill flytta med Aello, Instruktör och Intervall. De kan flytta tidigast 20/12 då Aello och Aetios blir 5v. De kostar 800:- tillsammans.
🏳️⚧️ Han/honom
Nordanälvens Intervall ❤ Recessive yellow pannfläckad berkshire, hona född 28/10. Kullsyster till Inspelning och Instruktör, info om släkten finns att se i #1
Hon vill flytta tillsammans med Aetios i #4, Aello i #5 samt Instruktör.
🏳️⚧️ Han/honom
- Redigerat 2021-12-18, 14:52 av Nordanälvens
#4: Denna vill jag musnappa 😍
Har tyvärr inte råd med 800 kr suck..pengar är ett aber
http://anettesmousery.weebly.com/
http://kennel-al-shen.weebly.com
http://minarexkaniner.weebly.com
Medarbetare på mus ifokus❤️
#8 Hon är himla söt alltså ❤ De trivs så bra tillsammans, så jag vill att de fortsätter få bo ihop och så slipper jag bli sittandes med någon enstaka.. Jag har för många som det är 😆
🏳️⚧️ Han/honom
Alla möss i tidigare inlägg har flyttat.
Jag har en trio systrar födda 29/12 som kan flytta. De är idag 6v. En agouti, en fawn och en ry. Stamtavla bifogad.
🏳️⚧️ Han/honom
Nu har systertrion i #10 också flyttat.
🏳️⚧️ Han/honom
Nu behöver jag gå igenom mina hanar ordentligt, de är tokmånga så några kan få flytta om lämpliga hem hittas.
Först ut är Nordanälvens Havsängel, cinnamon bläsad berkshire långhår född 16/3 2021. Han är alltså drygt över året nu. Mkt trevlig! Har tyvärr en liten liten svansknyck efter olycka.
Bild från juni 2021. Stamtavla bifogad. Han kostar 200:- och finns i Göteborg.
🏳️⚧️ Han/honom
Nordanälvens Klient (svart korthår) och Klimat (blå berkshire korthår), två bröder födda 27/2 2022. De är drygt 6v nu. Bor fortfarande ihop med bröder och pappa men de lär knappast trivas ihop länge till. Jag tycker personligen Klimat är trevligare och mer chill än Klient. Bilder från mars 2022. Stamtavla till Klimat bifogad. De kostar 200:-/st
🏳️⚧️ Han/honom
Nordanälvens Savanngam (cinnamon "bläsad" berkshire långhår) och Nordanälvens Snögam (cinnamon berkshire långhår, med nosfläck). Två bröder födda 27/2 2022. Drygt 6v nu och bor fortfarande ihop med varandra och en till bror, som jag sparar. Savanngam är lugnare än Snögam men de är mycket trevliga båda två! De kostar 200:-/st. Skall inte bo tillsammans. Bilder från mars 2022. Stamtavla till Snögam bifogad.
🏳️⚧️ Han/honom
Och så sista, och yngsta, grabben!
Nordanälvens Kvalm, recessive yellow bläsad berkshire långhår. Han är född 20/3 2022 så fortfarande för ung för att flytta, han är bara 3v lite drygt och behöver åtminstone två veckor till på sig. Bild från april 2022. Stamtavla bifogad. Han kostar också 200:-
🏳️⚧️ Han/honom

Fina grabbar 🤍

Så fina 😍😍😍
#18 & #19 visst är de 🥰
🏳️⚧️ Han/honom
#21: Men såå söt 🤩
Instagram: luxury.mice.sweden
Facebook & Youtube:
Luxury Mice Sweden
Så söööööööt!!!!!🥰🥰🥰
#21 hur bajs? Vilka orsaker? (sjukdomar osv)
🏳️🌈
#24 Det står i stamtavlan 🙂 Rossel, tumörer, nån nervsjukdom osv..
🏳️⚧️ Han/honom
#25 smarta jag.. Såg inte det, då vet jag😊
🏳️🌈

#21: snuttisarna då ❤️ jättefina möss. Heder åt dig som orkar kämpa vidare med mina engelska linjer. De är ju så härliga och vackra. Trist med alla problem som uppkom 🌹
Om jag en vacker dag tar upp aveln igen skulle jag vilja ha liknande möss igen!
Å 🥰🥰🥰
#27 Jag tror ju de kan bli bra med massa jobb, om inte annat är jag glad för dom ändå 🤗
🏳️⚧️ Han/honom
Vart någonstans föder ni upp??
#30 Jag finns i Göteborg.
🏳️⚧️ Han/honom
Ok 😀👌
Vad heter de?
#34 Om du menar #33 så står det att de heter Nordanälvens Sojamjölk och Nordanälvens Sojaproterin.
🏳️🌈
Jaha det fattade inte jag