Mus iFokus

Mus

Etikett: skötsel
Läst 96 ggr
Verekh
1

Ensam mus kvar

Hej!
Jag har en mustjej som har blivit ensam kvar nu när hennes systrar har gått bort. Hon blir två några veckor. Borde jag skaffa några nya mus ungar att hålla henne sällskap? Hon är rätt pigg för sin ålder.

Tacksam på förhand ❤️

Pilspets
1

Har ingen aning men beklagar!💙

ariama
2

Det beror kanske på dig, om du vill fortsätta ha möss ytterligare två år?

Sedan beror det på musen, möss är så olika. Kanske tycker hon det bara är jobbigt med ett par livliga småungar? Kanske vill hon inte alls på ålderns höst introduceras med nya inkräktare i hennes egen bur?

Kanske blir hon jätteglad över nytt sällskap? Det är svårt att säga innan man provat, och ännu svårare att säga för någon som aldrig träffat musen. 🙂

Skaffar du nya får du kanske vara beredd på att ha dem i egen bur, för att din gammelmus inte alls gillar dem?

Själv skulle jag - om jag inte absolut för egen del vill ha nya möss - inte försöka skaffa nytt sällskap, utan försöka vara hennes sällskap så mycket jag kan, den tid hon har kvar.

Verekh
0

Ja, svårt att säga vad hon skulle vilja. Hon är väldigt lugn och rätt försiktig av sig. Hon kommer inte ut ur buren på direkten när jag öppnar men om jag lyfter ut henne tycker hon det är lite spännande men stannar mest på/i min tröja. Tycker mest synd om henne för de brukade sova ihop så gulligt i en liten hög 😍
Jag kan absolut tänka mig fortsätta ha möss. Men vet inte vad som är bäst för henne.

Verekh
0

Verkar bli bestämt åt mig då det inte verkar finnas några möss till salu i närheten av Linköping.

ariama
0

Jag tror det blir bra så.

Verekh
0

#5: tack för bra råd 🥰