Mus iFokus

Mus

Etikett: tävlingar
Läst 109 ggr
Grodan
1

SLUT: Omröstning maj-musen

Rösta på din favorit

1.

1
Det här är min äldsta pojke just nu, SE-Morakullan's Porettimus. Han är en Siamese Seal Point Longhair som precis fyllt 2 år. Tills för någon dag sedan har han endast bott med sina bröder i en fredlig skara, men är nu ensam kvar här och därför har han fått damsällskap. Poretti är precis som jag vill att en Morakulla ska vara, lite sådär dumsnäll och go. Sitter mest bara still när jag håller honom i handen eller sätter honom på bröstet. Han nosar nyfiket på min näsa och tycker om när jag pussar på honom. Han är okräsen med mat och äter med glädje allt jag erbjuder honom. Dessutom är han otroligt fin, vacker och söt. Hoppas på flera små mini-porettis framöver. Grattis gubben 2år gammal.
Fotot är bara ett snabbt blixtfoto, tyvärr är jag fortfarande så otroligt lat när det kommer till fotografering… men jag tyckte det blev helt ok. Han visar upp en profil, kanske inte hans bästa, men den är absolut bra nog.

2.

2
Det här är en muskille på 13 månader (På pricken är född 25/4-2022)
Han heter SE-Anettes Sinestro. Han har bott hos Grodan ett tag men kom tillbaka till mig idag.
Han är så go, lugn och mysig. Det känns som om han kände igen mig fast vi inte setts sen i somras.
Jag hoppas att han lever länge till

3.

3
Den hungriga musen är Zombies Dogwood. Till vardags kallar vi henne Snuffselufsan.

Hon är vår vara-med-mus. Vi släpper ut henne i vardagsrummet varje dag där hon är med. Hon sover i husses väska, kommer och är med och när det är dags för människorna att äta är hon med och tigger. Vi får oftast hem henne på kvällen, om hon inte gömmer sig för hon vill vara ute lite längre, blink blink.

Snuffselufsan gillar att utforska och är inte helt nöjd med att sitta i handen när vi gör något nytt, som att gå ut eller åka bil.
Men hon kan komma upp i handen och låta sig klias en stund när vi sitter i soffan.

När hon får hoppa i sängen gillar hon att krypa under täcket, hoppa människorna på ansiktena och utforska näsor och öron på nämda människor. Ibland somnar hon vid fötterna, efter att hon bitit lite i tårna förstås.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

• Redigerat 2023-06-03 19:06 av Grodan
Inlägget är låst för nya kommentarer