Tre honor till sällskap!
Jo, nu har det börjat bli lite för mycket möss här hemma och jag måste sälja av lite, då jag tyvärr inte har tid eller plats för alla :(
Jag börjat först och främst och sätter ut mina tre underbara honor, Myra, Korall och Cassie.
Dom är jätte snälla och har varit tama innan, men då det har blivit mindre hantering så har dom börjat bli lite blyga av sig, men med mer ägnad tid åt dom, så kommer dessa töserna att bli myspysiga kompisar till någon igen :)
Kanske ska tilläggas, om det nu är väsentligt att Myra och Korall är två tjocka damer.
Myra och Korall är ca. 7 månader och Cassie är ca. 5 månader.
Dom vill gärna om möjligheten finns, komma till samma hem, annars ett hem där det redan finns en kompis att leka med, givetvis :)
Behöver man ens skriva här att detta är ingen ormmat?
Det skulle vara jätte roligt om någon här på iFokus vore intresserade så att man gärna kan få följa och se att dom får det bra :)
Mja, detta får nog räcka till en början, blir så långt att läsa annars ;)
Rätt hem är viktigare än priset!
Ha en trevlig helg!
-Catarina
**(på bilden: Myra)
**Fler bilder kan skickas vid intresse!

Åh vad Korall är vacker.. Var bor du?
#3 Just det, det glömde jag att säga ;)
Jag levererar dom till Eslöv- Lund- Åkarp och Malmö.
Annars bor jag längt ute på landet, Trolleholm ;)
Kan tillägga att efter överenskomelse så är det möjligt att leverera dom till en annan ort också, då vi åker en del. Möjligtvis till Kristianstad i slutet av december, men det är ej helt bestämt ännu.
*putt, putt*
Ingen?
Ev. att jag kan vara transporthjälp till sthlm, men jag åker redan på tisdag (11/12).. Fast det beror på hur mkt plats jag har kvar oc hur mkt tid jag kommer ha i sthlm.

Jag hade kunnat ta Korall, men bara henne då. Och jag bor i Skåne, så jag kan ta mig till Lund.
Korall och Cassie är supersöta =) Har Cassie röda eller mörka ögon? Dum fråga kanske, men jag har ingen aning faktiskt :P
#7 Det går bra om du bara vill ha Korall, förstår att det är svårt att sälja alla tillsammans :) Säg till när, var och hur så löser det sig :)
#8 Cassie har röda ögon, lite dålig bild på henne där när man inte ser hennes ögon ju :)
Nya, dags färska bilder kommer strax, ska bara minska ner dom :)
Alla är verkligen supersöta =) Synd bara att jag inte riktigt gillar röda ögon =( Fast iofs är Myra och Cassie söta, trots sina röda ögon ;) Fast tyvärr får det nog räcka med djur för min del =( Även om jag gärna hade tagit dem =)
#14 Jo, det är ju så, alla fastnar inte för röda ögon :)

Cassie gillar jag, hon är söt. Synd att du bor så långt bort annars hade jag kanske varit intresserad av henne..=)
Om du hade kunnat hämta henne i Gävle alternativt Söderhamn så kan jag hjälpa med transport dit =)
#17 Jätte snällt att vi är till hjälpt med transport, det uppskattas :)
#18 Jo, såg nu att jag glömde skriva att det var till Hedbrant jag menade att jag kunde vara transporthjälp åt, men det kanske förstods =)
#19 Det förstod jag i alla fall :)
Och jag ser stavfel lite här och var i mina inlägg, jag menade "ni" och inte "vi", haha :D Givetvis :)

Cattelina är det du som ha fött upp Cassie? Jag är lite intresserad av henne men jag vill gärna veta lite mer om henne först innan jag bestämmer mig..
Och jag har inga problem med att ta mig till Söderhamn om det skulle vara så, och till Gävle ska jag nu till veckan.
#21 Tyvärr har jag inte fött upp henne och vet inte vad som ligger hos henne bakåt i tiden, därför har jag skrivit som sällskap då jag inget vet om dessa töserna!
#21 Om du tar henne så måste jag veta senast imorgon, då jag åker på tisdag 11/12, alltså nu på tisdag.. Om jag ska vara transporthjälp då.
#10 Korall är tjock för att hon har en fet-gen kopplad till sin färg, röd A(y).
Röda möss är svåra att ha, för man behöver vara noga med maten åt dem. Man får liksom hålla dem på diet, samtidigt som de givetvis måste ha all den näring som möss behöver.
Titta gärna på artikeln (använd sök-funktionen) "De vackra röda mössen - vem kan motstå dem". 

#23, Jag har funderat & jag skippar den söta musen. Jag vill ta det lugnt så att jag inte musar ner mig allt för mycket i en allt för snabb fart,,Men hon är himla söt det är hon=)

Gud vad Cassie är söt! Och jag har ju nyss blivit av med min sista rödögda vita mushona…Så jag "behöver" ju en nya..;) haha. Och det bästa av allt är ju att jag bor i Åkarp och du kunde tydligen transportera dit. Jag får tänka lite på saken och se om jag kan övertyga föräldrarna.
#26 Jodå, finns det sällskap till henne, så blir det nog ett toppen hem :)
Ja, min pojkvän bor i Åkarp, så transport dit är inga problem då jag är där flera gånger i veckan :)

Jadå sällskap finns det så det räcker och blir över..haha. Men får väl se om jag lyckas övertala. Sen har jag ju en egen kull nu, så jag vet inte om jag har så mkt tid för tillfället.
åååå jag har alltid velat ha en röd mus! har Korall fått nytt hem hos #7 redan?
#28 Gör du så, det är ingen brådska alls…
#29 Nej, Korall har fortfarande inte hittat något nytt hem ännu!
då får hon gärna flytta hit! har du vägarna mot Ystad/Tomelilla ngn gång? (jag har inte bil & lite svårt att ta mig iväg)
#31 Usch ja, det vet jag faktiskt inte om jag har…
Jag ska hämta en ödla innan julafton, men tror att det blev bestämt som leverans i Malmö… Tror just att Tomelilla/Ystad blir rätt långt att köra för oss. Tyvärr! :(
#32 ok men jag ska kolla om jag har möjlighet att ta mig till malmö iallafall då… det är ju inte jättelångt iallafall.. vad vill du ha för henne i så fall?
#33 Ja, det kan du ju göra, så fixar vi det på så sätt.
Ja, jag vet inte riktigt, en lyckopeng (10,-) så att säga kanske? Ett bra hem till henne är så mycket mer värt än någonting annat! Tar alltid hårt att behöva sälja :(
Längtar tills på lördag då Korall & Myra flyttar hem till mig!!
ehhmm skulle inte ha fler djur men möss är ju så små *s* 

Och jag vill ha Cassie..;) är så söt, men får väl se om jag har plats..
Hur gick det? Hittade tjejerna något nytt hem?

*putt*