Din favoritmus
Berätta om din favoritmus! Kanske är det någon som inte lever längre eller en bebis eller en gammelmus. Berätta! :)
Älskar mina stora små vänner..

Jag har funderat fram och tillbaka och jag äslkar ju förstås alla på sitt sätt.
Men jag tror nästan ändå att det är Elvis, Vattnadals Pan som är min absoluta favorit.
Han är ganska osäker och skygg av sig, men kelig så att det skakar i huset när han tassdarrar! Hans öron glider liksom ner på sidan som Vattnadalsmöss har en tendens att göra för att de tycker det är så skönt med kel! Dessutom är han väldigt intelligent. Han spetsar öronen när han hör sitt namn. Han har en välutvecklad känsla för att känna igen lukten och ljudet av rovdjur. Han kan känna igen katternas steg i trappen utanför Agnes rum.
Det är så mysigt att leka med Elvis i sängen. Han springer runt en stund och sen tillbaka till händerna. Har jag handen stängd så kan han pressa sig igenom för att han så gärna vill ha skydd. (Eller kel) Det ser så löjligt ut när han kommer springandes i panik och ålar sig genom mina fingrar!
Svårt att förklara egentligen vad som är så speciellt med honom.. Han har en sån stor personlighet och annorlunda ansikte och ögon som stirrar rakt igenom själen! Och jag känner att han har en sådan tillit till mig.
Men så är han ju min första mus och självklart kommer han alltid att vara speciell! :)
Jag försöker att alltid ha en levande mus som favorit. När den dör skaffar jag en ny. Detta sker helt naturligt och inte är något jag tänker på direkt.
Jag har ganska många favoriter just nu. Det är ett par unga honor av korsad typ - som jag visade lite foton på i tråden morgonsvammel 11/3. De är så nyfikna och glada, kommer och hälsar och hoppar upp i handen. Sådana möss är alltid favoriter - möss som tycker om mig.
För det mesta brukar jag ha en favorit-foto-modell, dvs en mkt fotovänlig mus. Oftast är det en hona. Just nu är det en burmese sax hona.
Jag känner mig hemsk som av mina små tjejer har en favorit.. Men hon stal mitt hjärta direkt och är alltid frammåt och glad… Doris heter hon (efter den dära blåsta fisken i hitta nemo) men hon är inte det minsta blåst och så söt och så rar och så….. mums!!! jag är hooked på möss (tog hela 2 dagar….)

#2 Den där tösen är gudoligt fin!
#3 Ja, visst känner man sig hemsk som har favvisar! Det var nog därför jag valde Elvis efterosm han är min enda hane.
Men ska det bli någon av honorna så är det lätt Pippi. Hon är Crazy. Men gosh så gärna hon vill hälsa på mig! Och hon är ju så rund och go att kramas med! :)
hehe doris är så pigg och nyfiken och orädd för att vara sp ny (6½ vecka gammal varit hos mig i 2 veckor…)Hon kommer fram när jag eller sambon kommer i köket och sen när man har henne i handen kan hon verkligen visa att hon njuter av lite kel…mums :D
Fast fiona är det inge fel på heller.. hon är bara annorlunda :D men söt på sitt sätt (thats all the möss i har :D)

Ja, det är helt klart de kontaktbara mössen man är mest förtjust i!
Hihihi, hon verkar så söt, denna Alice!

Wow vilken vacker agouti! Det är helt klart min favvo också!

Jag har två, en pojke och en flicka.
Det är Björne och Bullit. Mina två grisar (= De är både lika keliga och mysiga och somnar gärna på en och i fickor etc. De kan gärna hänga med en hela dagen om de bara får.
Min mysisar, och föräldrar till 4 helt underbart goa söner
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#10 dom ser verkligen supergoa ut på det kortet…riktiga kelisar

De är "sovaöveralltare" båda två. När de gick ihop kunde de ligga ovanpå varandra i matskålen och sova
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/