Mus iFokus

Mus

Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 565 ggr
elinochsheela
0

Tänkte skaffa mus..

Jag tycker att möss är så himla söta och jag är van vid smådjur och så, så jag har tänkt att skaffa en egen liten mus. Min mamma säger att dom luktar illa, stämmer det?

Bim
0

jag måste bara säga att du absolut inte får skaffa EN mus du måste skaffa minnst 2.. jag vegt inte så mkt annat med läs på innan.. :) Lycka till! :D

GucciDior
0

Vad kul att du vill skaffa möss! Om du vill ha honor måste du ha minst 2 men och du vill ha en hane kan du ha den ensam då hanar brukar bråka om dom bor ihop. Har själv bara haft honor och tycker inte att dom luktar sålänge man sköter burstädningen ordentligt. Folk säger att hanar brukar ha en frän lukt och vissa har ont av den, andra tycker inte att det är något problem. Sen finns det ju möss som stinker och möss som inte luktar någonting av båda könen. En viktig sak (tycker jag) är att ha ett bra underlag som suger upp kisset riktigt bra. Vill bara avsluta med att säga: Möss är helt underbara husdjur och dom är inte alls svåra att sköta om och dom kan bli otroligt tama om man har tålamodet!

lothus1
0

Inte om det är en pojke väl???

GucciDior
0

Lothus1 vi postade samtidigt! :)

Pimu
0

Jag har honor o hanar till salu ..

kolla på tråden Födda 2008.03.10 .. o Möss till salu .. *ler*

elinochsheela
0

Okej, tack så mycket för svaren! :)

[Thiah]
0

Kan säga att mina två flickor luktar inte alls, städar buren cirka var 1½ vecka.. och dom är så pigga och härliga :D

Erika86
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hehe.. ska göra en "Pimu"  Skrattande

Har oxå honor och hanar till salu.
Titta under tråden "Eng. Bebisar"

Engelsktypade satin möss till salu!! 

elinochsheela
0

Gu va söta :) Ska kolla där ;)

Bim
0

#2 #3 joo, om det är tjejer.. förlåt.. jag tog för givet att hon skulle skaffa tjejer.. :/ (vet inte varför!! :O)

elinochsheela
0

Förlåt att jag var otydlig, jag vill helst ha en kille ;)

Terato
0

Vad skoj!

Vart bor du någonstans?

Jag tycker du ska kontakta en uppfödare och besöka denne och lukta och känna och klämma på möss så att du får se hur det är att ha möss! Det kan man göra utan att bestämma sig för att köpa någon(fast klart att det är svårt att ta sig ifrån en uppfödare utan möss) ;P

Annars så kan du besöka en utställning! Där får du träffa en massa trevliga musmänniskor, uppfödare och möss och det brukar även kunna finnas möss till salu på plats. Det brukar vara en markant skillnad på t.ex. zoomöss och riktigt bra uppfödarmöss så jag tycker du ska satsa på att hitta en bra uppfödare. Vi hjälper dig gärna med råd om var du hittar dem!

Min pojkvän var väldigt känslig mot min hanes lukt när jag var nymusägare. Men nu säger han ingenting. (och han är väldigt gnällig annars). Så jag tror det är en vanesak.

Nej, jag tycker absolut inte de luktar illa. Men det där är individuellt. Och de kan lukta mer eller mindre från period till period. Sen är det faktiskt så att precis som med hundar och hästar så luktar alla djur. Även människor! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se