vad är det eg med kaffe som e så gott?
kan någon säga det?
tog precis en klunk och direkt hamnade jag i himmelriket… 

Ja just ja, det börjar bli dax för kaffe här också känner jag..=)
Hoho kan inte äns sätta ord på kaänslan av en kopp nybryggt kaffe. Kaffet ger mig lugn i kroppen, under en normal arbetsdag kan jag hälla i mig si så där 8-10 koppar + 2-3 koppar hemma. Jo jag har nog en plåtmage blir lätt så när man jobbar inom restaurangnäringen med fri tillgång till livets dryck. Fast har inte gett upp hoppet om att bli söt utan använder socker i och är spädkalv ännu eftersom jag har mjölk i också.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Enkelt, ingenting! Kaffe är snüskish ^^
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Kaffe är en underbar dryck…verkligen. vad skulla jag göra utan denna livgivande beverage
Det är som med whisky, översatt från Skotsk gaeliskas "uisge beatha -livets vatten. Lite informationslänkar. Ganska OT, men mycket intressant. Min favoritdryck är även whisky. Dricker ytterst sällan, men kan ta en härligt rökig Bowmore ibland:
Whisky, eller på Irland och i USA whiskey (i Kanada används båda stavningarna), är en spritdryck gjord på spannmål. Det skotska ordet "whisky" är en fonetisk översättning av skotsk gaeliskas uisge beatha (uttalad "uiske-va") vilket betyder "livets vatten" (liksom franskans eau de vie, eller nordens akvavit, från latinets aqua vitae).
O en annan klarar sig utmärkt utan kaffe och te..
Men har min last Coca Cola..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Kaffe & te det är grejjer det,,,

#5 det är koffein där med (=
Ja har en elekrisk kaffemal och en espressomaskin med mjölkskummare, så härä det nymalen finlatte som dricks!
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#7 Jag vet det.. Har testat ta endast koffein tabletter men det hjälper ej.. Tror det är kombinationen sockret o koffeinet.
Försöker sluta *svårt*

#8 jag vet hur svårt det är. jag var beroende av Red Bull ett tag. Fick sockerförgiftning till slut. det är INTE kul.
#8 Hur märker man att man fått det?

#10 jag fick konstiga utslag, smakade blod i munnen, hjärtklappning, yrsel, kräktes massor, skakade och grejer. Jag hade även överdoserat på koffein samtidigt så det blev sjukhuset för mig
Och totalt sockerförbud i 3 månader. det är svårare änman tror, det är socker i en massa grejer. Micromat tex!

För mig är kaffet det bästa som finns förutom att ha "***" med sambon.
Helst kaffe med smaken Irish Creme i både vanlig bryggare och Espresso.

Nej nu så är det dax för kaffe & kaka,,=)

#14, du får gärna komma över på fika med några fripassagerare som vill flytta…

Okey, jag tar med ett par muggar med kaffe & springer hem till dig=))
Kaffe :)<3

Apropå typ ingenting:
Norsk champagne:
Hembränt med samarin.