Ställa ut importerade möss i SVEMUS?
I SVEMUS utställningsinformation står det:
--- citat---
Villkor för deltagande
Samtliga möss som ställs i Standardklass och Teckningsklass måste vara registrerade i SVEMUS (Svenska Musklubben) eller SNL (Suomen Näyttely- ja Lemmikkihiiret). Möss som ställs i Pet Class behöver inte vara registrerade.
För att erhålla titel för en mus i Standardklass eller Pet Class, måste musen vara registrerad (enl ovan) och ägaren medlem i SVEMUS.
Det finns inget villkor om medlemskap i SVEMUS för deltagande i av SVEMUS arrangerade musutställningar, däremot finns regel om medlemskap i SVEMUS för mottagande av diplom, titlar och vandringspokal på Minnesutställningen.
---slut citat---
Svar på frågan om man kan ställa ut sina finska importer borde därför bli JA, men det borde endast gälla de möss som är registrerade i Finland (SNL) vilket knappast de möss som vi har köpt hit är därför att man i Finland har speciella registreringsregler baserade på utställningsresultat (och jag känner inte exakt till dessa).
Så vill Du ställa ut din import i Pet Class så är det fritt fram. Vill du däremot ställa ut den i Standard ska den vara registrerad i SVEMUS eller SNL. För att få registrera möss i SVEMUS krävs endast medlemsskap och att man fyller i kullregistreringsblanketter (som man hittar på SVEMUS hemsida) korrekt samt bifogar frankerat kuvert. SVEMUS registrator är snabb så det kan gå på en vecka att få reg. nr. Om musen är under registrering då man anmäler den bör man kunna skriva "under registrering" på anmälan. Till utställningsdatumet bör man ha reg.nr på musen!

Tack Grodan! Nu fick jag svar på alla mina frågor!
Vad bra! 

Hoppas det kommer en bunte finska importer till nästa utställning :-)
/Matsvin.
Ska du dit o kika eller ställa ut i aug?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

"Svar på frågan om man kan ställa ut sina finska importer borde därför bli JA, men det borde endast gälla de möss som är registrerade i Finland (SNL) vilket knappast de möss som vi har köpt hit är därför att man i Finland har speciella registreringsregler baserade på utställningsresultat (och jag känner inte exakt till dessa)."
En mus till Anna var redan reggad ;)
Om registreringskrav här i Finland bara för nöjes skull: För att en mus kan reggas måste den ha fått åtminståne kvalitet 2. -pris (= det lägsta priset, dvs. godkänd) från en utställning.