Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1245 ggr
Vattnadal
0

Vattnadal säljer honor ur N-kullen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte fick jag den N-kull jag ville. Underbara Robigus måste få en ny tjej, hans kan inte!Skrikandes

Fast dagarna innan Morakullan´s Satinmus fick somna in parade han Curacao. Således blev det blått och svenskt, några tan. Tyvärr blev alla blue även tan, och de är de enda som är till salu. Blue agoutina blir kvar, allihopa. För att föregå frågan, så nej, jag gillar helt enkelt inte tan. Ni som gillar det, varsågoda, så länge jag slipper!Räcka ut tungan

Börjar med Vattnadals Nougatkaka, blue tan longhair. The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=b288768c-95a5-41b0-a58a-bdb8ab805dee&Filename=salu_nougatkaka.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Vattnadal
0

Systern likadan, Nötmuffins, blue tan longhair.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=732b6e1f-23e3-4634-a50a-624bf4ff87a0&Filename=salu_n%C3%B6tmuffins.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

Vattnadal
0

Så lillasyster krullbulle, Vattnadals Nöttårta, blue tan astrex.The image “http://mus.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=a26f127b-046b-4021-a047-a368d427f7e7&Filename=salu_n%C3%B6tt%C3%A5rta.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

MVH Elin

souvenier
0

Ååhhh *dregel* jag ska nog skaffa mig musisar snart.. men svårt när man bor i gbg, och svårt att bestämma sig :P

http://elinalgotsson.blogg.se

Anett Lindbom
0

Åh tan som är så fint,, Jag gillar mina tan-musar, dom är så härliga så..

Vattnadal
0

Göteborg åker jag inte förbi, men får jag möss till Sthlm kan jag f¨å dem vidare till Gbg oxå. Bollnäs passerar jag ju på to kväll, så handla på vettja!

MVH Elin

UlrikaD
0

Åh, herregud så söta. Jag bor ju också i Göteborg ju.Flört

souvenier
0

Jaså? ^^ Hmhm, får nog inhandla grejor först o vänta tills lönen kommer -.-

[Thiah]
0

Sluta visa bilder på helt ljuvliga möss.. jag blir tokig :D och dessutom blir sambon tokig när jag bara vill ha flera… :D

UlrikaD
0

Vad skulle tex Nougatkaka tycka om att flytta ihop med 3 tjejer som har bott tillsammans hela sitt liv? Skulle det bli bråk då?

axilur
0

Blue tan lh som är så jädra fint! Men jag ska inte ha nå mer nu.

/Anneli

Vattnadal
0

#9 Vissa honor kan vara elaka som 17, men om man avlar på snälla möss jämt, och inte avlar på de som biter nykomlingar, får man bort det.
Vad man kan göra är ju att sätta ihop dem i en petbox eller så först, och låta dem sitta där till de somnar i en hög, så att alla luktar lika. Sen sätter man in dem i en nystädad bur som är ommöblerad, för att underlätta för den nya.

MVH Elin

Anett Lindbom
0

#5, Väldigt frestande men det får räcka med den bokade pojken så länge,,:)

Grodan
0

#8 näää, det är ju så fint med musfoton!

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Terato
0

Men gud, de är aldeles bedårande ju!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

souvenier
0

men åååh va man blir sugen :(

Vattnadal
0

Putt!

MVH Elin

[Thiah]
0

#13 jo bilder är ju faktiskt superkul att se men samtidigt…..grr :D

Zamwyn
0

Här är de ju, blå tan-töserna! Så fina! Har pm:at dig, Elin!

Vattnadal
0

Kan meddelöa folket att nu är endast Nöttårta kvar till salu.

MVH Elin

Zamwyn
0

Glömde ju fråga när lilla Nougatkaka är född? Är det jag som är blind, eller står det inte i tråden? Det spelar inte ngn roll egentligen, men kan ju vara roligt att veta. :)

Pimu
0

#20 Har "Nougatkaka's" syster här, så .. hon är född 08.02.13

Zamwyn
0

#21 Ah, tack så mkt, Pimu!

Anett Lindbom
0

#22, Blir det fmera Vattnadalare till Bollnäs?:) Jag misstänker att det är du som har bokat en liten mustös, eller har du bokat flera?

Zamwyn
0

#22 En musa-tös har jag bokat, sen lär det väl bli minst en till som sällskap. Jag skäms över hur snabbt jag ändrade mina planer, men vad gör man när en sån liten goding blir så gott som serverad på silverfat? Rätt typ, rätt hårlag och en färgvariant jag älskar. Skrattande

Anett Lindbom
0

Ja det är inte lätt att motstå Elins möss, dom är ju så himla söta och goa..=)

Pimu
0

.. kan inget annat än o hålla med ..

amaira
0

Ett helt bedårande foto här, på lilla Nougatkaka. Kyss De var mycket fina dina blåisar, Elin.

Den musen jag syftade på, var nog Nöttårta, eftersom Terato skrev såhär i andra tråden:

"Det var den honan som var astrex, det minns jag. Fast det syns inte att hon har någon vågig päls, förstås! Supermysig var hon, den tösen. Och med dålig, ljus tan! :) "

Ja, Elin vet ju vilken som har de vita hårstråna på ena ryggsidan, går inte att undvika att se. Den rekommenderar jag som sällskap. Fast du väljer ju förstås Zamwyn.

Hon var klart bäst i temperamentet - enligt min åsikt. Elin har "råd" att sålla bort sådana möss, hon har ju hållt på så länge och har så många bra möss, det har inte jag i min avel.

Hon (inte Elin, fast Elin är också bra!!) var lugn, snäll, och kommunikativ, på ett helt ljuvligt vis. Jag blev så snopen att finna henne i buren för "bortsållade" möss, och frågade varför - vad har jag missat? Men det var bara att hon är tan.

Zamwyn
0

#27 Haha, där ser man! :) Bildmässigt blev jag kär i Nougatkaka och trodde hon var den som menades, jag måste ha missat det där med astrex. Men det finns ju egentligen inget som hindrar att Nöttårta får följa med syrran hit om hon fortfarande är obokad också, det måste ju ändå bli minst en liten tjejja till. Däremot är det inte bara sällskapsmöss jag är ute efter, men några standardstjärnor behöver de inte vara. Jag är beredd att jobba långsiktigt, och det viktigaste är trevliga musisar, allt annat får bli när det blir.

Terato
0

#28 Ja, och dessutom kanske inte tan stör så mycket i din avel som det gör i Elins! Vad som inte är avelsmaterial för den ene kan vara guldgruvan för den andra! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Fast alla andra är tingade nu, utom lilla ag lh VD Muffin.

Men jag hinner få fler, har emn kull som är ca 2 v, och 3 honor med hanar!

MVH Elin

Zamwyn
0

#30 Ja, jag misstänkte nästan att det nog inte skulle bli mus-brist. ;)

#29 Nej precis, tvärtom faktiskt, eftersom jag gillar tan. Har inte ens något emot det hos tecknade möss, förutom bandade kanske.