Mus iFokus

Mus

Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 638 ggr
firefly
0

vad är detta för slags mus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej! jag har en kompis som har en mus som enligt honom (han är inte helt säker) är en kinesisk silkesmus… Jag har aldrig hört talas om den, men så kan jag visserligen inget om möss heller :P (har råttor själv). Så min fråga är, heter detta kinesisk silkesmus eller någonting helt annat? jag har googlat efter det men inte hittat något.

vet inte om jag satt detta i fel kategori nu, förlåt i så fall :)

Oj, hade bara dåliga bilder… hoppas det går att se något!

Edit: meh, min dator vill inte lägga upp bild nummer 2 >.<

Edit 2: jag blir galen… hur svarar jag? >.< så fort jag försöker välja "kommentera inlägg" så står det 'fel på sidan'.

Muszimba
0

Så som jag kan se så är det defenitivt inte en mus med "silkes"päls eller satin som det heter. Inte heller kinesisk heller. Den är relativt liten i typen och då är det en Tammus som är en pannfläckad ljus? choklad/liknande långhår Svensktypad mus. Är det en hona aller hane? Du som råttägare, kan du säga vad den skulle ha för färg om den var en råtta?

Ladyinred
0

Jag kan, det är en agouti i så fall.

Muszimba
0

Jag håller med om en Agouti med Pannfläck från den bilden som var innan i #0. så beteckningen blir Ag/pf svensktypad.

firefly
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen kan jag svara! dumma dator :P Jo, jag skulle också säga agouti, i alla fall om det hade varit en råtta :)

Ladyinred
0

jag vet inte om det e de mindre bra bilderna som gör det, men jag tycker det ser ut som en natal…

Grodan
0

ser ut som en vanlig tammus, lite långhårig… dock ser han lite kal ut i pälsen runt ögat… kan man få se ett tydligare foto på hans/hennes ansikte?

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️