Inbjudan till Warsawa
Natalia Paszkiewicz, Dynamimaus Mousery, har bjudit in mig till en musutställning i Warsawa, Polen, I september 09-10.
Jag vet inte än vad hon vill att jag ska göra där…
*fniss*
Kanske bara komma och titta, ställa ut eller ta med möss och sälja!
Men det glädjer mig i a f att hon tänker på mig och välkomnar mig dit! Från Nynäshamn går båten till Polen, tror jag.
Vad kostar båtresa dit?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Ingen aning, men man kan väl lätt kolla upp det.
Polferries är det som går mellan Nynäshamn och Gdansk.

Åh vilka fina möss… Och Grodan, vad roligt att du blivit ditbjuden!
Åh, Polen ska vara väldigt vackert har jag hört! Fina möss också ser det ut som :)
haha… fast jag är inte inbjuden i den bemärkelsen att någon betalar min resa…

Jag skulle oxå vilja åka dit för att kolla in hur de gör på sina utställningar, men det kostar ju sååå mycket.
Men om man var fler som reste, dessto billigare…

Jag skulle också vilja åka både till, Holland o Polen och titta - ta några dagar och utforska staden o området runtomkring… men se det tillåter inte min plånbok. Och jag har bestämt mig för att det istället blir Helsingfors i dec *ler*
Om jag fått rätt uppgifter så är det även musutställning samtidigt som hundutställningen *ler*
oki, jag tyckte den där utställningen i oktober i Finland lät intressant, när det är flera olika gnagare med…
Annars vore det skoj å åka till Holland på gnagarfestivalen, men nu har även min plånbok fått sig en törn så jag får hålla mig hemma.

Jo det skulle vara kul att åka på allt .. men som sagt det tillåter varken tid eller plånbok… tyvärr…
Av vad jag förstår finns det två musklubbar i Polen och jag begriper inte vilken det är som ska anordna utställningen…

Är musintresset så stort där ? Låter kul… synd man inte kan åka ner…
hm… mja… när det finns två klubbar brukar det vara så att de bråkat…

Jo tyvärr… men jag tänkte positivt… *ler* att det är så stort intresse….
jo, de har säkert två olika inriktningar… det hade vi i Sverige då vi hade två musklubbar
Hade vi 2 klubbar? måste vart före jag skaffade möss i slutet av 80 tal. Eller var det 2 klubbar då?
det var på nittiotalet… första åren under nittiotalet… Madeleine Raftö mfl blev oense med Gunvor Lundblad och bildade SMUF - Svenska Musföreningen - som underavdelning i Hamsterföreningen med inriktning på Engelsktypad mus och Standardutställning.
SVEMUS hade inriktning mest på Pet Class, skötsel och sällskapsmöss och i och med SMUFs bildande blev det mer påtagligt.
En rätt söt sak var att ingen blev sur utan vi blev alla glatt medlemmar i SMUF och ställde ut på deras utställningar, även Gunvor! 
Lite OT nu men namnet Gunvor ringer liten klocka men minns ej, ingen som har bild på henne?