Mus iFokus

Mus

Etiketter: genetikfärgerhårlagteckningar
Läst 374 ggr
Vattnadal
0

Dagens överraskning! Vem är mamma???

Skulle möblera om lite i burarna. Min bur med "gammalt skräp", 4 gamla honor och en gammal hane skulle bli mindre, inte en stor gabber längre, då de är så få. Behöver den större till luivligare ungdomar, tänkte jag.

Hittade då 2 musbebbar, de har päls, så de är inte nyfödda. Båda är honor, båda är agouti och krulliga, med vitt på svansarna. Alla vuxna honor är tuttade på, och bara en av dem är mamma, frågan är vilken… Gissar på den yngsta, då hon är yngst, men samtidigt kunde det kanske ha blivit mer tecknat på ungarna då…

Här är pappan: Vattnadals Xpert, ag tex, f 04-11-22 (så fast han är skruttig, så kan han användas i avel, Grodan, om du fortfarande vill ha honom, yttersta svansspetsen är paj, saknas lite, pga metallhjulet) 

Honorna är som följer, med äldst först:

VD kardemumma, ag/ ev tex, f 04-06-29. Har en liten tumör på rumpan dessutom…

VD Timara, bl-ag ax, f 04-11-03

VD Yasmine, si-ag slh 04-11-26

och den jag satsar på: Morakullans Elettaria, ag ev tex f 05-02-22, ungdomen i gänget, på bara 1 1/2 år.

Vad tror ni, är det Elettaria?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Åhh du har haft lite julafton idag då… fast gissningsleken fortsätter *ler*

Jag kan ju inte så mycket men med tanke på åldern på damerna så borde det väll vara den yngsta?

Grodan
0

Det går ju inte att säga ju med 100 % säkerhet, men troligast är att det är hon.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
0

Jo, de andra BORDE ju inte kunna…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Grodan
0

Fast… om de fått ungar förut och inte hon, så KAN ju någon av de fött ungarna faktiskt… helt omöjligt är det inte… dock borde den halva vita svansen tala om att mamman är tecknad…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️