Färg i satin och ickesatin.

vissa fäger är snyggare i satin och vissa inte (tycker jag iaf). Har sett på mina lilacs och mina agoutis. Älskar satinagouti (speciellt om det är en mörk agouti) och tycker att satinlilac ser rätt så knepigt ut.
Svart är också extremt snyggt som satin. Och vita
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag tycker satin på en riktigt röd mus är supersnyggt, likaså på blå. Olika "guldmöss" blir jättefina i satin också; som argente, champagne argente, cinnamon, creme/beige etc. Men utan konkurrens absolut tjusigast på en silver! Hade en silversatin en gång, och jag kunde inte se mig mätt på henne!

Den snyggaste satinen har ju jag och det är min Vd Hallontårta, hon är agouti tan men hon lyser som guld tycker jag , och det är så himla fint..=)
jag är inte förtjust i satin alls. men måste en mus som bor hos mig vara det så ska den vara siamese… 
#4 Ja, det glömde jag! Siames är skitsnyggt med satin, det är nästan (men bara nästan) så det konkurrerar med silver satin.
#5 klart den är snyggare än silver… få färger konkurrerar med siamese! 
jag har tyvärr inga snygga släta sm satin just nu - visst en bluepoint från Polen, men hjälp vad ful han e… (tar ogärna foto på så fula möss)
#6 Åh, fiiiining!!! Blåmaskat är min favorit på siameskatter, så jag misstänker nästan att jag skulle falla totalt för det på möss också.
Tycker ALLA färger passar i satin .. nästan .. *thi hi* .. måste hålla me Grodan att satin är sååå vacker i siamese ..
#6 mina stora flickor ser ut sådär och jag tycker det är ganska fult. Sorry men jag tycker det ser smutsigt ut så fort det inte bara är mörkt på nosen…Gillar dock satin men då vill jag att musen ska vara helfärgad =)
(nu blir mina gullrumpor ledsna när jag säger att dom är fula i pälsen ;) )