Vad har hänt med henne?
nu under några dagar har en av mina honor magrat av jätte mycke är det nån som vet vad de kan vara för fel? hon ä inte så pigg, vet inte riktigt vad jag ska skriva men jag lägger upp lite bilder på henne iaf :(
Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!
Att förstå är att förlåta

blir ledsen när jag ser henne:(

Hur gammal är hon? Har du lyssnat på henne? Låter hon något?
Älskar mina stora små vänner..

nope inge ljud, hon är född i januari om jag mins rätt…

Hon ser nästan döende ut. Äter och dricker hon?
Håll henne varm, ge henne näring, massor av det. Testa hon hon äter ärtor, lax och annan nyttig färskmat. Dricker hon själv ur flaska (ser du att det verkligen kommer vatten, så att det inte är stopp?)? Försök få i henne massor av vätska och mat och då hon knappast kan hålla värmen själv, hjälp henne med värmematta ed.
Lever hon imorrn kan du testa att ringa veterinärer och se om det finns någon som är bra på smådjur.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

#6jag har henne i tröjjan nu, dom har en skål för jag har tänkt samma sak för några dar sedan :S dom har fått ost, makaroner, morot, ärtor och lite av varje som jag hittat senaste dagarna.. har du ingen aning om vad de kan vara… ser jätte hämskt ut, dom andra ser ju fina ut? ska jag ge henne avmaskning eller nått? har axilur som man kan ge till gerbiler, kanske är samma till möss..
nyser hon? är hon kall?
ärtor är nyttigt, ge dem mera ärtor… försök sedan ge dem animaliskt protein i form av lax, kyckling eller rå köttfärs. näringsdryck typ välling el gröt med rått ägg. ESBILAC kan även användas som näringsdryck.
håller med Vattnadal, gå till veterinär imorgon… hon kan behöva antibiotika

hon är inte kall när jag tar upp henne.. har bara rökt lax oxh de kan man väll inte ge? så dom får ägg och ärtor ikväll.. tack för all hjälp hoppas hon överlever till imorrn…
jo, det kan du ge - det är extra salt, men salt är inte dåligt i värmen… kanske kan du göra någon sötad näringsdryck? socker, helst druvsocker eller honung, piggar ju upp och är viktigt när det är varmt precis som salt är
Vad det är för fel vet jaginte, men hon är mycket, mycket dålig, och som Vattnadal säger så är det troligt att du förlorar henne. Lever hon idag så ta med henne till vetrinär, och var beredd på att hon avlivas… *beklagar verkligen*
Hon kan leva ännu några dagar, men det är tyvärr endast ett utdraget "plågeri" för henne. Med tur kan vetrinär kanske göra något…
Beklagar igen, förstår att du är ledsen… ![]()

hon lever idag (fick låna terrariets värmematta) hon är piggare och jag har sätt henne äta iaf:) hoppas hon överlever…

ps. känner en vätrinär som hon ska träffa.. hoppas hon vet vad det är för fel..
Lycka till med lilla sjuklingen!
Jag önskar också Lycka Till - och hoppas innerligen att jag har fel. Det är ju möjligt.

Vad sa veterinären?
MVH Elin

Hur gick det med henne, lever hon fortfarande?
MVH Elin