Mussvansar o musbakdelar

Jag har kommit på att jag är ganska faschinerad i deras svansar… hur dom parrerar, tar stöd o använder den …. *ler*
Inte alls "äcklig" som många gör…. o även jag innan jag kom i kontakt med möss o fick se hur mycket dom använder det *ler*
Tycker att det ofta är så gulligt *ler*

Giltine reste sig upp mot lampfoten, men innan kameran knäppte hann hon naturligtvis gå…

Hihhihi vad är svans och vad är sladd 
Det som fascinerar mig mest med deras svansar, är styrkan de har i den! Jag tycker den verkar kunna vara som en "stålvajer" när det behövs! Liksom den kan vara stel som en pinne. Styrka och precision. Inte precis "något snöre" som släpar efter baken på dem.
"Sidensvansingar" är ett underbart ord för möss, som jag tagit från Grodan. Så vackert och passande, för svansarna är också lena och nästan glänsande.

Svansar *skrattar* så typiskt min mamma (mandymoo). Och de fotografier hon får till med skärpa är nog mest svansar annars är dom suddiga
. Nej hon har tagit några fina kort också.

Snygg jordgubbe *ler* perfekt form o färg ….
Underbara bilder *ler*
Theriss; "fel håll" bilden va ju jätte söt! å jordgubbs bilden rätt häftig.. kul när det blir bra skärpa på såna bilder hehe
På tal om svansar.. har de inte en förmåga att hamna lite var stans? Här en bild på musen när han lallar på min frukost, lägg märke till svans spåret hehe..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
"Ja men vänd dig om just när jag ska fota,, göör det bara!" 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

"12 ett bra sätt att få med sig lite godsaker inför dagen *ler*

Ja hur kommer det sig att de kan sitta stilla hur länge som helst med rumpan mot en men inte med nosen mot kameran? Kan ju tro de gör det för att jäklas. hihi
hehe, ja.. eller så snor dom på sig i sista minuten, just när man ska fota *ler* Men men, det är ju lite grann det som är charmen med att fota djur, det är ju alltid en liten utmaning. Å får man då ett kanon kort efter X antal misslyckade bilder, så e ju lyckan gjord
Min mus är dock väldigt lätt att fotografera nu, han e så gammal å långsam 'tihi*
_

Den var bra, du har en musplanta hemma.

amaira: du kan verkligen använda uttrycket "odla möss" istället för "föda upp"!! ;)
vill inte alls va med på bild.. nähä, skit i det då :P
_

hehe, mycket rumpor i vädret!