Mus inne hos råtthonor!
Jisses, kära vilket hjärtsnörp jag fick imorse!
Freja, den lilla musungen hade smitit in till buren där råttorna Zeke, Loke, Troll och Tuva bor. Där stod hon helt lugnt ovanpå en sovande Zeke(vilket storleksskillnad!). Loke låg bredvid och sov, och Troll sprang omkring och brydde sig inte det minsta om den lilla musen. Tuva låg på botten i ett hörn och jag är osäker på om hon ens visste att Freja var där inne. Hade hon vetat det så hade det kanske blivit musfrukost - jag har märkt att honor är mer jaktbenägna - men hanarna brydde sig inte ett skvatt om lilltjejen. Jag undrar om jag har snälla råttor eller lata råttor?
Tåls att fundera över.. Tur hade hon i alla fall.
*puh* Nu är luckan säkrad igen.
/Moa
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

hhe vad roligt det låter. (bra att hon inte blev musfrukost)
:D:D synd att du inte hann fota 
ja, skulle va kul att se en bild på en pyttemus som står på en råtta! hehe, hur kom hon ut ur musburen? hon måste varit smidig! 
Ja, det var synd, men att ta foto var väl inte direkt vad som föll mig i skallen då. :P
Hon smet helt enkelt genom gallret. No problemas, señorita. :P Det kan de fortfarande göra, men det gör de inte. (ni skulle ha sett när jag lät Athena hälsa på en av sina kära söner, Ludvig. Han trängde ut huvudet genom gallret av nyfikenhet. :P )
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor