bästaste musburen
vilken bur tycker du skulle vara (designa själv), är eller borde vara den bästa musburen (med tanke på ventilation, nerskräpning runt buren, rengöring, hållbarhet, förflyttning o förvaring)?
bräijnstårma lite, släng upp foton på bur du byggt eller designat (ritat) el dyl.

Jag skulle vilja ha en bur i glas med ventilation på taket i form av borttagbart galler. På botten vill jag ha en stor måttanpassad plastbotten som är transparent och ca 7 cm hög. Det ska vara två stora glasdörrar i fram som går att öppna rakt ut. Alltså så att hela framsidan går att öppna.
Sen skulle jag vilja ha upphängningsanordningar så att man kan sätta upp galler och hyllplan inuti. Vore mysigt! :) Inte alls omöjligt att bygga heller.
Älskar mina stora små vänner..

Wow! Cool! 

Å! Kan du inte massproducera och sälja? :)
Det är förresten inte speciellt dyrt med glas. Men jag är så kass på att silicona. :P
i någon tråd har jag också en ritning på en bur… men jag hittar den inte 

Jag kan återkomma med eventuellt pris om de åtar sig jobbet i alla fall =o) Massproducera burar speciellt för möss tror jag inte går så bra.
Problemet blir ju oxå att hitta rätt mått på ett tråg till terrariet
Skulle va bra att hitta ett stort som används till vanliga burar som man lätt kan få tag på. De säljer ju endast tråg till burar oxå ju. Innan de börjar bygga terrariet måste jag hitta rätt tråg!

Om jag var rik..(det är min favoritreplik) skulle jag öppna en butik med endast burar och tillbehör till möss och råttor!
#8 med mig som delägare!!!
Vi skulle designa eget och enbart sälja det som var BRA (utprovat) till möss & råttor!

Skulle jag oxå!
Synd att terrarier är så jävulusiskt dyra
Jag har ju två yberstora plastburar med Mymlans djur i nu och det tycker jag är jobbigare än terrarium faktiskt. Jag personligen skulle inte köpa plastbur!
#10 håller med!
den där ställningen jag länkade in för inte så länge sedan… terrarieställning… åh, så perfa… och så på hjul… wow, då kunde man ha sådana istället för rumavdelare… hehe

#11 Den ställningen har jag nog missat =o/ Kan du möjligtvis länka
Skulle va kul o se den!
tråd: ascool burhylla

Jaaa, men DEN såg jag ju =o) Tänk en hel vägg med dessa 
tyvärr har ju inte den hjul, men de går väl å fixa

Det är lätt fixat ju =o) men grymt snyggt var det!

Man kan ju göra hål i innerväggarna så det blir ett enda stort terrarie för mössen med massor av fönster.
#17 ja… men då kan inte 9 st ensamma hanar bo där… 

Meeh….då köper man två system och har hanar i en och honor i en ;oP
ja, fyffan va jag vill ha… jag vill ha så mkt så oerhört mycket akut nu omedelbjums redan igår

Ha, ha…..det är hårt!

Det har typ en sån där ställning på ett zoo i gävle. Skitfräscha burar. De burarna är större, kanske L80D50H50. Det är ungefär 8 burar i den hyllan. 35 000 hade den kostat! :O

#22 Om jag ska vara ärlig trodde jag att den skulle kosta mer, men visst….35 000kr ÄR dock en hel massa pengar =oP

#6 Tycker dock att den där tarmen som hänger i buren är lite obehaglig ;)

#24 det är ju ingen tarm, det är en ryggrad!
haha… det är juett rep… nåja, jag tycker inte den designen är så mkt att hurra för längre…

..Du skulle bara veta hur ofta jag ritar om mina burbyggarplaner!
mer burdesign-bräijnstorming tycker jag!

jättesuper kul att titta här! Jag puttar!