En besökare kom in..

Ush jag tycker dem är så äckliga,och ska man fånga dem å tar dem i vingarna smulas dem sönder typ*jäähhhk*
Kan inte heller nattfjärilar, tycker de ser likadana ut allesammans. Men de är fina och söta små vänner.
#2 Vi får även in en mindre nattfjäril som är vit men det vita skiftar i ljust ljust blått och så är den små prickig och den är smal. Undrar hur många varianter av nattfjärilar vi har här i Sverige.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Hoppas du släppte ut den igen!
Varianter av nattfjärilar? Mängder! Det är många släkten som går under det ganska vida begreppet "nattfjärilar". Mott, flyn, spinnare, svärmare, mätare, osv.
Den lilla vita med fläckar, är det en sådan här?

I så fall är det den mycket vanliga spinnmalen. Det finns några olika arter av den också, och de är ganska lika och svåra att särskilja. Spinnmal räcker.
Det är är till exempel den som kaläter häggarna och en del andra träd och buskar på försommaren, och lämnar kvar nästan silverglänsande kalätna träd som spöksilhuetter. Det är larverna som spinner in sig, och även spinner in hela träden med sin spinn-väv.
#5 En sådan är det.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

# 5 ohh så vacker den bilden var
Mandymoo! Jag hade mina första bananflugor inne i går! *lycklig* Tänkte på dig, har ju lovat dig ett foto på en sådan
.
Tyvärr skingrades de för vinden - eller korsdraget när jag drog fram - och är borta. De fanns på/kring en övermogen och kvarglömd persika. Tyvärr var det i sonens del av huset, och han vill inte ha flugor inne
. Konstig typ, och släkt med mig också
…
Så jag tog ut persikan, ut på verandan, i en hög burk där jag kan lura in dem och stänga om dem *elak* så jag kan fota. Sen släpper jag ut dem förstås, de är ju sååå söta! 
Vi fick också besök idag (eller ja, den har ju varit här på besök några dagar redan), men det var INTE välkommet! I trappan låg en sprickfärdig, grå fästing *rrrryyyyser* Jag trampade dessutom på den… fast tur var så kom den precis i hålfoten så jag mosade den inte *phu* Fattar inte hur man inte kan hitta de där bamsingarna innan de släpper, de är ju inte direkt osynliga… Det är ju hunden som haft den, men vi är ju alla och gosar i hennes päls så man borde ju märkt den tycker jag…
Ja, fästingar ja, förstår dig Theriss. Dem har jag bara dåliga erfarenheter av. Hade Borrelia förra året.De får gärna finnas om de låter mig och mina barn samt djur vara ifred. Denna krabat plockade jag bort från min katt häromdagen.

#8 … men se det ser jag verkligen fram emot… kan inte förstå att han inte gillar dom små liven *ler*