lämnade musungarna idag
ja nu är det gjort jag har nyss kommit hem från Norrköping från en djur affär som heter arken. Lämnade musungarna där, jätte snäll personal och allt var bäst min nya favorit djuraffär fick nästan 0,5kg mat när jag lämnade dom
Tycker personligen faktiskt lite synd om musungar som lämnas in på djuraffär då man inte vet vart de hamnar, kan bli ormmat eller hamna hos någon okunnig person. Jag skulle sälja de privat men man gör som som vill.

ja men det går inte heller att ha massor möss och det fanns ingen som ville köpa dom ju.
Nej, det är kanske svårt att sälja möss, så har man inte plats finns det ingen annan utväg.
Tycker det är helt okej att lämna till djuraffärer om man inte kan ha dem kvar eller de blir sålda. Det finns flera väldigt finadjuraffärer som bryr sig om sina djur. Glutt verkade ha fått ett bra intryck iaf.

ja det hade jag den affären såg jätte fin ut jag och mamma bestämmde att åka ditt nån mera gång och titta om dom finns kvar och köpa lite
hehe låter bra det
Jag (eller mamma) sålde själv min musbebisar jag fick till djuraffären, iaf de som blev över efter vi gett bort endel (jag var liten då). Det är väll helt okej att göra det, men jag skulle aldrig vilja lämna mina möss där och inte veta vart de hamnar. Men som sagt, finns det inget annat val så varför inte :) Kanske bättre att de hamnar där och kanske köps av någon snäll person än att de inte har någonstans att bo alls. Hoppas de får det bra iaf, och det var ju bra att det verkade som en fin affär. Lycka till med den lilla du behöll! :) Bilder är ju alltid kul.
Vi var i djuraffären idag och såg dom söta bäbisarna, dom verkar ha det jättebra och hon som jobbade i affären sa att de inte säljs som foder:) Vi råkade dessutom få med oss ett par av dom fläckiga godbitarna hem;) En hona bor numer hos MyTwiggs och en hane hos mej.
Mvh Josefin och Twiggie
Ja, visst var de oemotståndliga. Jag hade redan en ensam mus som ville ha sällskap och då kom en littskrytta bra till pass. Underbara möss! Kanske du #0 känner igen våra nya vänner när du får se dem på bild inom kort?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ja jag kan ju tillägga att den lilla muspojken har en liten muskompis här oxå:) Inga ensamma stackare här inte!
De kommer att hamna allihopa på www.mytwiggs.com med en egen mus-sida!
www.mytwiggs.com

ni kan maila bilder på dom till hampusrylander@hotmail.com skulle aldrig vara fel gud vad kul

# 12 Du har mail
www.mytwiggs.com
Nu har även jag två av dina små söta :D
De är verkligen jättevackra! Nu måste jag bara fundera ut passande namn till småtjejerna…
# 14 Åååå vad roligt! Vilka valde du? Jag vill se bilder ju! Jag hade en favvo nummer två av honorna, hoppas du valde henne! Jag gillade den långhåriga flickan och den som det var myyycket vitt på, men lilla Ditåt valde mig. Hon traskade upp i min hand, så jag behövde inte fatta några beslut 
www.mytwiggs.com
#15 Jag valde en söt liten tjej med ganska mycket vitt på, hon hade även en vit strimma över vänstra ögat. Och en till, mycket nyfiken liten flicka som nästan är helt brun, bortsett från en vit fläck ganska långt bak på ryggen.. Bilder kommer så fort mamma har lånat färdigt kameran! ;) Det kan dock dröja ett tag…
Låter ju mysigt alltsammans. 
Var bara observant på att man oftast inte kan ha vuxna hanar gåendes ihop… Det händer att de slåss på liv och död. Eller "bara" stressar varandra allvarligt illa, sånt kanske inte riktigt "syns" om man inte är observant på vad som sker i buren, kanske t.o.m. mest när man själv inte ser… Då ser man bara symtom på en mus som inte mår bra.
Och en hona och hane ihop kan man ju inte heller ha i längden. Antalet ungar blir "ständigt tillstömmande" i oändligt antal, varje månad, tills honan går under av ansträngningen.
Men de där Hitåt och Ditåt och Framåt och Bakåt är ju så himlans gulliga möss!!! Grattis till er och era nya söta möss!!! 
# 16 Det var den med strimman över ögat som vi tittade på! Gooosisar! Jag vet vilka två det är, för vi stog och tittade jättelänge. Ser fram emot bilder!
# 17 Jo, det vet vi nog ;) Har haft mycket möss förr och jag och Josefin (zoolatri) är utbildade djurvårdare bägge två! Hihi!
www.mytwiggs.com

oj jag trodde inte jag skulle få kontakt med dom som köpt mössen därifrån men tack för att ni tar hand om mina gamla möss urgulligt av er har ingen köpt en långhårig liten söt flicka???