Abessinermöss i olika varianter :-)
Vill bara visa mina nykomlinga,Abessinermöss i olika varianter så som långhår och satin..och även i söta siames och foxkostymer
Det var en grupp på 12 sötnosar som kom med mig hem igår,men bara en del kom med på bild
Fler bilder kommer när dom är ute ur sin karantän och dom bott in sig lite här
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.

vilka söta rufsi-tufsar 

Vart fick du dem ifrån? Grodan har ju också sådana.
Åh, jag vill så gärna ha en virvelmus! Riktigt fina var dom! 
/Anneli

Jag köpte dom i Tyskland..
//Malin
Föder upp högkvalitetsråttor efter importer i varianterna Rex,Dumbo,Naken,Odd eyed,Downunder,Longhair,Satin och Manx.
Kommer det bli något sammarbete med aveln fö abys måtro?
åh, vad fina :D
Åh så fina!! Vad roligt att du tagit in dessa i Sverige!!!!!! Och tack för att du visar dem med foto och allt.
Underbara!!!

Både Sandra-L och jag köpte med oss sånna här sötingar hem till Sverige,så det följde väl med oss ett 20 tal av dessa snyggingarna i olika varianter med hem plus lite andra snygga möss
//Malin

Dem är så söta dem små virvlarna :D
Får ta kort på några av mina snarrt också..

vilka fina möss=)
Qui dormit, non peccat

Det här vill jag gärna höra mer om. Har du planerat att använda dem till avel? Så spännande med massa virvlar. 

Japp,självklart ska dom användas i avel…Dom är handplockade för att kunna utgöra en bra grund för Abessiner aveln
En av honorna är inköpt parad.
//Malin

Hihi, vilka charmiga rackare! :)
Älskar mina stora små vänner..

Vilka läckerbitar, siameserna ser ju helt underbara ut=)

#15 Herregud, den första var ju helt underbar! 
/Anneli

Ja…Sandras Abessiner Fox är det snyggaste av dom alla som följde med oss hem
Han är helt gryyyyyym
//Malin

Tyvärr fick jag inte tag i nån blackfox abessiner.. Men det får jag ta av dig sedan! :)
Var det hon som var parad?

Vet ni någon annan som säljer dessa möss i Tyskland eller Polen, eventuellt Holland?
Skulle vilja ha någon svart, choklad, agouti eller en svartögd siames i Abyssiner.
Visst var de långhåriga söta men tyckte det var lite väl svårt att utskilja virvlarna (men det blir väl det i kombo lh + ev satin). Tror jag gillar de korthåriga abys mest.

Haha, håller med om foxen! Gosh vad gullig!

jag vet inte vilka som säljer möss som dessa runt om i europa tyvärr.
Personen vi köpt av är en god vän till mig och jag vill ej utge hans namn och kontaktuppgifter. Tyvärr!
Foxar är alltid en favorit!

Jag har skickat dig ett PM, Sandra-L. Det är bara att klicka på Meddelande./Anna.
Vad kul att ni skaffat Abyssinian!
Jättefina möss!
Ooohh .. i'm in love .. sååååå fiiina .. o en är redan dräktig .. jag viiiiiill oxå haaaaa … 

Härligt! Ser fram emot nästa utställning!
#26 vad händer då?

Supersöta allihopa!! Hur länge måste de sitta i karantän när de kommer från utlandet?

#27 Nästa utställning som TantSelma tänker på är Svemus Minnespetutställning 1 november i Kallhäll. Den kommer att gå i Halloweentema.
Helt fantastiska möss!!! *stort hjärta*
Kan dessa ställas ut?? Finns väl knappast någon standard än, för abessiner, inte ens ostandardiserat?

#28 eftersom de alla kommer från samma ställe så har jag dem tillsammans men separerade ifrån mina andra möss och råttor.
annat rum, väldigt noga med hygien osv.
Vet ännu inte hur länge de ska gå i karantän men ett bra tag till iaf.
Bara för att de ser fräscha ut behöver ju inte betyda att det är riskfritt att ställa dem tillsammans med de andra. :)
Jag har inte haft några direkta planer för utställning då jag aldrig gjort det förr men gällande abessiner så är det väl som amaira säger?

Det håller på att bearbetas i Svemus Dommarråd om jag inte har helt fel för mig för att de ska kunna komma in i standarden på något vis.
#31. När det gäller era importer, så skulle ju jag vara räddast för att få in något skit till dem, än att de har något med sig till de andra.
Av den anledningen skulle jag inte ta med dem till utställningen, ens om de gått klart karantänen. Jag skulle allt vänta, tills "sorten har förökat sig" mera. Så skulle nog i alla fall jag göra…
Jag tänker till och med två gånger innan jag tar med mig mina "vanliga" till utställningar och möten. Och uppskattar MYCKET Svemus´ ganska hårda rutiner när det gäller hanteringen av mössen vid utställningarna.

Jag är också väldigt glad över att svemus tar hanteringen av mössen på allvar vid utställningarna.