Sorgsen försäljning
Ja, det blev kortlivat livet med möss…. Om ni missat, så måste jag avveckla det lilla vi hade pga allergi i familjen. Så nu är det till salu som gäller:
Fem mus-töser: Phoenix Hallon fawn kh (ooootroligt snygg!) Sen fyra Vattnadalstöser, en agouti kh, (charmtroll) en argente satin kh (tuff brud, mycket vacker) en till argente tan kh( nyfiken och gullig) (Alla de är engelsktypade) och sist, och minst en svensktypad cinnamon tan lh texel, en liten guldlock:)
Om nån är intresserad, så säljer jag mer än gärna alla tillsammans, med en stoor Gabber-bur. Kommer att åka på söndag till Tumba på hamsterutställning, så är nån intresserad neröver så hör gärna av er.

Tumba??? Vart. jag bor i Tumba. Jag vill gå på utställningen om det går =o)

Jo, på Folkets hus, nån gång efter 10 är det hamster/gerbilutställning. Välkommen dit!

Vilken dag, vilket datum? Kan du ta med musarna då så jag kan få titta på dem?
Är det folket hus i Segersjö eller Tumba gymnasium?

Åh förlåt, jo det är nu på söndag den 17e:) Men..hm…den enda info jag har är att det är Tumba Folkets hus…Gulp! Finns det fler än ett ställe jag ska leta?? Ha! Jag har ju mellan 25-30 mil att åka dit på morgonkvisten, så då måste jag ju kolla med resten vart jag ska! Kaaan ju vara en fördel att jag är där i tid om jag ska kunna döma petklassen..
Men visst, jag kan ta med mig muslingarna dit! Självklart:) ( om vi kommer på samma ställe vill säga..hehe..)

vad är gatuadressen så kan jag säga vart det är

Eh..harkel…har inte den:) Som jag fattade av diskussionen vi har på SHFs forum, så är det nog vid Tumba gymnasium. Men får jag nya bud, så hör jag av mig:)

okej, det låter fint =o)
Ajdå, vad tråkigt!
En nyfiken fråga, hur lång tid tog det för dina barn att utveckla allergi?

Det är maken och äldste sonen som är allergisk. De har "alltid" varit det. Men det har börjat växa bort på sonen, tack och lov. Det är därför jag kan ha hamstrarna! Så nu blir man orolig när näsor rinner och sprayer plockas fram igen…:(
oki, sorri… hihi
när började de reagera? efter hur lång tid? var det när det blev fem möss istället från i början två som de började reagera?

Det blev "nog" värre med fem… Nån "teori" jag har, är väl det här med att det blev mer intensiv lukt när det blev fler. Skurar rent buren varje dag nu, och ändå sitter lukten i "överallt":) Det blev mer intensivt på nåt vis… Allt har ju gått så fort här, från noll och ingen till fem på, tja, nolltid! En nackdel är att jag har ett rum utan fönster som går att öppna till mina djur, så jag måste ha dörren öppen ganska mycket för att vädra in från altandörren. Så det går inte bara att låsa in dem heller..suck… Jag har vänt och vridit på en lösning, men det blev en tråkig lösning:(
vad har du för bottenmaterial?
jag bor jätte nära tumba, och är lite sugen på en faktiskt :p
jag kan komma och kika lite på dom :)