Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 545 ggr
lothus1
0

Två hemtrevnad har jag köpt

och ställt in i terrariet. Tjejen på Interflora sa att den är helt ofarlig =o) Så nu har jag mina "träd" i terrariet =oP Åååh, vad fint det blev med dessa två växter. Ser ut som en lite trollskog nu =o) Och så får ju töserna syreutbyte. Bra va =oP

Mymlan
0

Heter den hemtrevnad?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lothus1
0

Japp, det gör den =o)

mandymoo
0

Ja det gör dom …. jätte söta o jätte fina… men inte alltid så lätta att få att växa - inte för  mig ialla fall *ler*… men å andra sidan inte så dyra så man kan köpa nya ….

Grodan
0

jag skulle också gärna ge mina blommor till mössen, men det är kaktusar…

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

mandymoo
0

NU var du elak också … fy på dig….

Du borde ha skrivit att jag skulle gärna ge mina blommor till mössen men det går inte … för det är bara katusar *retas*

Vattnadal
0

Jag är dålig på att få krukväxter att trvisa. Mamma skäller alltid på mig för att mina växter är halvdöende. Nu har jag en ny vana. Kastar ut de fula, och köper nya fina. Handlar på Plantagen, där jag kan hitta billiga krukväxter för 19 kr. Köper man de billiga som blommar, så kan man kasta dem när de blommat klart. Går de i komposten gör de ju lite nytta ändå.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

mandymoo
0

Lite av min strategi också *ler*

Grodan
0

mandy jag fattar inte sånt ordmärkeri…

elin aj nåv vatt jo min… jag har slängt ut allt utom kaktusarna… hihi

lothus1
0

Om man vill få hemtrevnad att må bra ska den stå ljust, men inte i direkt solljus, den behöver mycket vatten. När man vattnar den skall man vattna den underifrån. Ställ den i ett vattenbad en stund.

Ungafär var 3-4 dag är kanske lämpligt att ställa dom på fat med vatten =o) Såhär förklarade tjejen på Interflora =o)

Grodan
0

oj… men du dränker du ju mössen… hahaha… de kommer ju flytta IN I blomman vet du väl?

lothus1
0

He, he, näähää, de kommer de inte alls att göra =oP Jag tar ju såklart ut växterna ett tag för att dom skall suga åt sig vattnet, sen ställer jag i dom igen ;oP De sitter ju i kruka och droppar inte heller eftersom allt vatten har ju sugits in i jorden =oP Det blir inte ens blött i fliset *lol*

De gillar förresten inte att sitta på den mjuka växtbädden =o( Det har jag testat nämligen =oP

mandymoo
0

*ler* dom gillar inte att sitta där nu nej …. men när dom vant sig att blomman hör till deras omgivning så kommer dom säkert att klättra o gräva o fixa med den *Ler*

Tror dom kommer att ha jätte kul med blommorna Flört

lothus1
0

Ha, ha, det vore ju faktiskt lite roligt om de intresserade sig för växterna. Att de skulle gräva upp jord o så det gör inget =o) Det som förstörs det köps nytt =o) Synd bara att de antagligen kommer att bli en aning smutsiga de små töserna =oP

Jag älskar dem, de får göra precis hur de vill bara de är lyckliga de små =oD

mandymoo
0

Ja dom bara älskar att gräva dom små man ser hur lyckan lyser ur ögonen… *ler* men dom blir faktiskt inte så smutsiga …. antar att pälsen är sån att den "slår ifrån sig"

lothus1
0

Men det var ju bra =o) inga smutsiga töser dårå =oP

Jag har sett bilder på hur möss har grävt typ tunnlar i stora krukor *s* Ser ganska lustigt ut faktiskt =o)

amaira
0

Hemtrevnad … så trevligt det blir hemma hos mössen då! Kyss

En så bra idé, och så fint att du fann något. Du verkar dessutom ha "gröna fingar" förutom dina fina musfingrar Flört.

Mina möss ska också få hemtrevnad!! *bestämmer mig just nu*

lothus1
0

Hej amaira =o)

Ja, det tog ett tag innan jagh hittade en växt som var lämplig för töserna. Nu har de äntligen lite "buskar", "träd" som de eventullet kan busa med/i, sen att det ser ut som en lite trollskog i terrariumet gör ju inte saken sämre ;oP Det ultimata vore ju att kunna ha mjuk, tjock mossa på en stor sten oxå, men det vet jag inte om det är så bra. Ska kolla om jag hittar nåt om det. Man skulle kunna ta en någorlunda stor platt sten (skifferplattor finns till akvarium) och lägga upp mossa på den. Det blir en hel del att pyssla med. Även vid veckostädningen, men jag undrar om ändå inte det är lite bra med växter så att syret blir bättre. Ja, ja, jag få klura på detta =o)

Kramen/ Sara

Mymlan
0

#17 kan du ej ta bilder på dina buskar, träd m.m så vi andra får se. Tala gärna om namnet på buskar träden..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

lothus1
0

Hej Mymlan =o)

Jag blir så frustrerad eftersom jag inte har en fungerande digi.kamera. Jag har vart lat o inte hämtat den. Direkt när jag får hem kameran kommer jag att ta massor av bilder och lägga upp här. Jag e själv lite otålig =oP Hmm, det där gick inte riktigt ihop *s*

Jag lovar, det kommer ;oP