Mus iFokus

Mus

Etiketter: beteendehälsaskötsel
Läst 767 ggr
ZoRTeP
0

avlivning av möss råd ?

Hej, nu är det så att min ena mus inte mår så bra, den verkar väldigt seg, nyser osv hela tiden !

Tiden har nog tyvärr runnit ur honom , den verkar inte alls glad.

nu undrar jag om det finns någon veterinär i Tyresö/Haninge området som kan få musen att somna in och slippa lidandet !

tack på förhand !

reverse
0

Eniro.se har nog all information du behöver. Flört

//Lina

Terato
0

Det viktigaste är väl att man vänder isg till en veterinär man litar på och som kan hantera djuren på ett varsamt sätt när de ska avlivas.

Ahlbergs ligger i Stockholm och är ju iaf rekommenderade och ska vara bra. Så dem kan du ju vända dig till.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Kan rekomendera Bagarmossen som är humana mot både djurägaren och djuret. Har varit där flera gånger för att låta mina möss få somna in.

reverse
0

Ute i Märsta finns en vet jag själv nyttjar när det behövts. Han känns väldigt kompetent och visar en respekt över de små, men utan krimskrams så att säga. Han avlivar otroligt snabbt och smidigt, mina möss har aldrig ens förstått vad som händer (inbillar jag mig). Var på Spånga djurklinik en gång med en mus som skulle avlivas och då hade de släckt ned, tänt levande ljus och hela köret. Vackert, men det funkar inte för mig. Särskilt när de dessutom var lite för fega med den lilla, så den hann bli jättestressad innan de väl kopplat ett bra grepp. =(

//Lina

axilur
0

#4 Är det veterinären på dalgatan i Märsta, som har öppet på eftermiddagar och kvällar?

/Anneli

reverse
0

#5 Just precis

//Lina

axilur
0

#6 Ja, han är ganska bra. Han har ringt mig och frågat om möss en gång. En av dem, det ska tydligen vara två pers.

Men är man ändå i Märsta rekommenderar jag Din veterinär i centrum, de är ännu bättre.

/Anneli