Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 1569 ggr
Tikkatikkatini
0

*Underbara musungar till salu*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har annons ute på blocket också.
Men man kan ju annonsera här också. Fick den 20/5 11 stycken små underbara musungar.
Och måste hitta hem till dem snarast. Annars går de till djuraffären som ormmat =/ Lite tråkigt tycker jag.
Säljer dem även som ormfoder. Inte för att jag inte vill hitta hem till dem. Men det är ju ganska svårt med att hitta nya hem åt möss.
Därav säljes de som ormfoder också.

Det är iaf 7 satinbruna och 4 albinos.
Mamman är jätte social och handtam.

Intresserad? Hör gärna av dig.
alexandra_karlsson_88@hotmail.com
0762121596

Jag bor i Karlskoga och kan hjälpa till med att åka en bit om det skulle vara så.

Ladyinred
0

Jag gissar på att det inte är allt för populärt att du annonserar foderdjur här :/

Theres
0

Jag vill ha möss igen =/ Har massa burar som står tomma nu eftersom jag bara använder en bur till råttorna, och jag har 7-8 stycken.

golf.ifokus.se

[Thiah]
0

Skulle oxå tro att man hellre ska visa fina bilder och glatt info än att meddela om att de kan bli foderdjur….

Tikkatikkatini
0

Ursäkta ursäkta. Inte meningen alls att annonsera dem som foder. Verkligen INTE!

Vill ju självklart att de INTE ska bli det utan komma till kärleksfulla hem =)
Mina små älsklingar. De ränner omkring i buren nu. Mamma Hillary tycker nog det är skönt att de äter mer själva nu så de inte är på henne så mycket längre. Jobbigt å mata  små ungar. =)

Har tagit lite fler bilder på dom idag.. =) Å då är ju inte alla med på bild. Men jag ville inte att de skulle rymma. Då skulle jag fått fullt upp att jaga småttingar!

Tikkatikkatini
0

Här kommer en till bild på dom =) Eller den som syns.. =) Dl mjölkförpackningar är roliga att bo i. Alla små ungar sover där inne. Huset är helt tomt..

[Thiah]
0

Skulle gärna ta  mera möss om jag bara hade tiden att ha en till bur….för söta är dom

Tikkatikkatini
0

Jaa, dom är helt underbara. Så nyfikna och uppmärksamma. =) Ska bara ha Hillary kvar, för hon börjar bli till åren nu. Lilla gumman. Man ser verkligen att hon blivit äldre.

axilur
0

Vad fina. Vad kan det vara för färg på dom svartögda?

/Anneli

Tikkatikkatini
0

Tror det är någon ljus satin brun/chokladbrun.. Min hane är vit med bruna fläckar. Och mamman är albino.

axilur
0

Fast är dom inte tickade?

/Anneli

Tikkatikkatini
0

Tickade??
Du menar att dom fått fläckar efter pappan?? I så fall är svaret nej. De är helt bruna. Trodde att de skulle få fläckar efter ett tag. Men icke..

Laika
0

Jag tycker att de svartögda ser ut som lilac agouti.

Tikkatikkatini
0

Jag har haft möss ett tag. Men aldrig lärt mig några färger. Å detta är andra kullen jag fått från Hillary.

Zamwyn
0

Lycka till med att hitta bra hem till ungarna, men jag undrar lite varför du tar en kull utan att i förväg letat hem och/eller vill behålla dem själv i värsta fall?

Vattnadal
0

Tycker att de sö ser ut att vara någon falsk silver agouti varíant. Pappan är ljus, så han kanske inte är choklad utan nougat ed?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Tikkatikkatini
0

Det va så att jag skulle köpa en kompis till Hillary, så hon inte skulle behöva vara själv hela tiden, hon såg så ensam ut. Så då gick jag till djuraffären och skulle skaffa en kompis åt henne. Saken var den att dom på djuraffären hade MISSAT att den jag valde va en hane.
Vet ju att de kan dra in pungkulorna ibland. Å det hade han gjort under en lång tid när jag fick hem honom. Så jag märkte ju inget konstigt. Dessutom är han helvild. Går inte att ta i honom alls.
Så då fick jag först en kull, märkte ju ganska snabbt att hon va dräktig.
Å direkt efter det så blev hon ju dräktig igen. För dum som jag va så särade jag ju inte på dom.

Har ju aldrig råkat ut för att få en av varje sort när jag haft möss. Så jag gick tillbaka och klagade på djuraffären. Å de sa till mig att vill jag inte ha bebisarna så kunde de ta dem till sin majsorm. Jag vände på klacken å gick. Då kunde de väl lika gärna ha satt ut dem i butiken liksom..!!

amaira
0

Vilken trist historia … tyvärr emellanåt vanlig när man handlar zoomöss. Å andra sidan har du ju fått ett par söta kullar, och en massa nya erfarenheter - det är inte fy skam det heller. Skrattande

Söta möss!

Ladyinred
0

låter som att det var ett fult knep att slippa få massa möss på halsen från deras sida. Att de sa så om ormen för att de trodde att du skulle behålla dom i så fall…  och vad rätt de hade.

Tikkatikkatini
0

Vet bara när min kompis köpt hamster så har hon råkat ut för samma sak. de har sagt att det varit två honor, men hon har fått en hona och en hane..!!
Å dom fick ungar.. Vet inte om de va syskon, men alla ungar blev jätte söta och friska.

Några år senare köpte hon en till hamster från dom. De sa att det va en hona. Hon tog över en hona från en annan kompis, några veckor senare så visade det sig att hamstern hon köpt va en hane.

Javisst hade de rätt att jag vände på klacken. Ger inte frivilligt bort/säljer mina små älsklingar som foder bara för att en orm ska få äta sig mätt. H*lvete heller asså!!
Oj oj oj vad de springar runt. Har satt in två hjul i buren nu så de kan springa några åt gången.

axilur
0

#11 Nej, med tickad menade jag agouti av något slag.

Det var en väldigt behaglig och fin färg på ungarna, liksom lugn och varm på något sätt, tillskillad från äkta silver agouti som är kall, tycker jag.

/Anneli

Tikkatikkatini
0

Jag har hittat hem till fyra av musungarna =) Är så glaad!
Va en tjej som hörde av sig på min annons på blocket!! Så nu är det bara 7 stycken kvar..

Zamwyn
0

Vilka trista omständigheter, men förhoppningsvis går allt bra och jättesöta bebbs är det ju! :)

Tikkatikkatini
0

Jag kommer nog behålla en brun, bara för färgens skull. Och så får lilla mamma Hillary lite sällskap.
Vet inte riktigt hur lång tid hon har kvar. Eftersom jag fick henne av en kompis som räddat henne från att bli ormmat till en stor orm..
Å kompisen är ju hamster frälst så hon frågade om jag inte kunde ta henne när jag flyttade. Visst kunde jag det. Vet inte hur gammal Hillary va när kompisen räddade henne. men hon hade henne i typ en månad, jag flyttade i april. Å nu är det juni.
Å hon va faktiskt rätt fullvuxen då när hon blev räddad…

Ladyinred
0

behåll två små så får den andra ungen en kompis när mamman går bort.

Tikkatikkatini
0

Jaa, det kan jag ju göra. Blir nog två bruna då. Visst, jag tycker albinos är toppen söta. Men dom bruna är grymt underbara!!

Hon ser så hmm.. va ska man säga.. Ska försöka ta en bild på henne. Kanske bara jag som tycker hon ser sliten ut i ansiktet..

Tikkatikkatini
0

Här är lilla Hillary.
Som vanligt så vill dom ju aldrig va stilla. Så jag fick inte så många bra biler. Ser hon sliten ut?

Ladyinred
0

det här kanske är väldigt osmakligt, men jag är nästan säker på att du kommer att ha lättare att hitta nya hem till de bruna än de vita, så de vita får nog bli…. *censur* :(

Tikkatikkatini
0

Ja exakt.. förstår inte vad folk har emot albinos..? Så jaa, jag har väl kvar en brun och en vit. Man ska inte göra skillnad på de små liven.

Tikkatikkatini
0

Här är lilla Hillary igen!

[Thiah]
0

Jag har en albino bland mina och hon är supersöt. Bäst temprament med. =)

Tikkatikkatini
0

Hon ville inte alls va still när jag skulle ta kort.. sen kom hon ju på att man kunde tassa upp till axeln å sitta där.. å krypa lite i nacken.. oj oj oj.. sen ville vi inte tassa ner till handen igen inte.. nej nej.. hehe

Falurven
0

Jag vill jag vill jag vill! :D Guud vad söööta <333

Mvh Nathalie

Tikkatikkatini
0

Du skulle skaffa möss till hösten eller hur var det Falurven?? Tror ja läst det i nåt annat inlägg..
Hoppas ju på att hitta hem till dom flesta. Blir nog en albino och en brun som jag har kvar.

Falurven
0

Sorry, såg inte inlägget förrän nu. Men ja det var planerat att skaffa till hösten. Vet dock inte hur det blir :) Vill inte göra nått förhastat, så det kanske blir till våren istället.

Mvh Nathalie

Beaver
0

Vilken djuraffär var det då? *nyfiken i en strut* Jag är ju född i lilla Kga Tungan ute

Tikkatikkatini
0

Det va Fyra ben eller numera Arken Zoo…
Sorry för seeeeeent svar…

Beaver
0

Det är lugnt, förstod att det var Fyra Ben och är inte förvånad att du blev dåligt bemött.