Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 858 ggr
Grodan
0

Red & Yellow *foto-tråd*

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Röda och gula möss av Dominant Yellow, A(Y)

Morakullan´s Äggröra, Texel

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Raya
0

Amber

Vet inte det där med Dominant Yellow, A(Y), men Gul var hon iaf.

Sandra-L
0

En av mina röda musisar :)

amaira
0

Vackra! Särskilt satin på röda möss är hänförande.

Här kommer ett par gamla bilder på min vackra Aura Guldklimp, förpassad till mushimlen för evigheter sedan då hon fick tumörer runt ettårsåldern.

amaira
0

Aura igen. Hon höll vikten ganska bra ganska länge. Med tilltagande ålder blev hon förstås rundare, men ovanligt lite ändå för att vara röd.

amaira
0

Rara Chaconne - även hon förpassades till mushimlen med tumörer före ett års ålder - får demonstrera de röda mössens rundhulthet. Skrattande

Tror hon är mellan 3 - 5 månader på fotot.

amaira
0

Har haft jättegulliga röda möss, som redan från ca 6 - 8 veckors ålder börjat lägga oproportionerligt mycket på hullet, så jag tagit bort dem i ung ålder… Tror de skulle exploderat annars… eller inte orkat röra sig…

Terato
0

Ja, det är så synd. Jag gillar dock de flesta möss bäst utan satin och även röda möss!

Min röda hona börjar kännas lite mindre pigg nu så jag undrar om hon tänker börja sacka av. Hon är lite över året. Hoppas verkligen inte det. Det är en underbart go tjej. Har dock ingen bild på henne på den här datorn.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Terato
0

Haha, eller jo, jag hittade en! På hennes baksida. Så här brukar det se ut hemma hos mig. Alla mössen vill ligga i svamphuset. Men ibland får inte Pippi riktigt plats. Dock ska hon promt ligga i samma hus som sina kompisar även om det innebär att halva hon ligger utanför!

teratos.r8or.se

amaira
0

"Baksida", hihihi, det är magen som syns! Och det är magen som inte får plats…  Flört

Hmmm … vad är det för "bula" under magen precis ovanför vänster bakben…

Behöver ju inte vara något, men kolla. Vill inte skrämmas.

Skrämmer mig själv så gott som dagligen, genom att förvänta mig se de första tumörerna på Nikki. Hon har de röda i stamtavlan, och deras tumörer likaså,och ickeröda släktingar har fått tumörer - men Nikki har klarat sig än så länge. Jag började kolla extra noga redan för flera månader sedan, nu är hon 14 månader (chocolate/tan) och jag är glad för varje dag hon är "hel och ren". Håller tummarna.

Med lite tur kanske hon till och med klarar utställningen…

Terato
0

#9 Haha, ja, men nog är det hennes baksida allt! :P

Jag har sett den bulan flera gånger och snappat tag i henne och känt men så vitt jag kan känna så är det mjukt och det ser lika ut på andra sidan. Så jag tänker att det kan vara en fettvalk(?)

Måste gå och känna lite nu, bara för det..

Jo, det känns mjukt. Tror inte att det är några tumörer på henne än. Kollar ganska ofta, med tanke på att hon är röd och att hennes mamma fick en tumör. Dock inte så fruktansvärt tidigt. Henne avlivade vi vid 1,5 års ålder.

Ja, vi får se om Pippi får hänga med på utställningen. Hon har rinniga ögon och allmänt tröttare än vanligt. Skämmer bort henne lite extra med nyttomat och baddar lite och håller för övrigt ögonen öppna.

teratos.r8or.se

amaira
0

Åh, det låter skönt. *lättad* Fettvalkar är bättre än tumörer. Tråkigt att hon är allmänt hängig dock…

De röda mössen kan också få ett diabetesliknande tillstånd, vet jag. Mer vet jag inte om det, tyvärr. (eller kanske som tur är?)

Nej, fy på mig amaira vad jag skräms idag!

Människor kan få borrelia av fästingbett!! Förvånad Jag vet. Det har jag. Åtminstone en korrekt diagnos… Skäms

Terato
0

Ja, det är det.

Jasså? Hmm.. Det lät inte bra. Tycker att hon har blivit piggare ganska snabbt när hon har fått mat! Det kanske ligger något i det?

Fy sjutton. Har du blivit fästingbiten, alltså? Hopas du hinner piggna på dig innan utställnignen!

teratos.r8or.se

Inlägget är låst för nya kommentarer