Musungar, många foxmagar
Nu börjar det likna något. =) Är inte 100 på könen än, men vi kör ändå. Färgerna är också mest gissningar, då detta är ungarna från zoomusen jag köpte och hon var dräktig när hon kom till mig visade det sig. Ingen aning om hur pappan ser ut med andra ord och såklart ingen stamtavla på mamma mus. Vad det är för gener hit och dit kan vi bara spekulera i alltså… (Läs mer i "Agh! Impulsköp" och "Unga mamma mus")
Eventuella intresserade kan börja höra av sig nu.
Först ut en Beige/fox hane, som hann somna innan jag var klar med fotograferandet…
//Lina

De var jätte fina! Så himla söta alltså!
Var finns de någonstans?
De finns i Stockholm!
//Lina

Oj så fina! Den dåligt svarta hanen tyckte jag var jättefin! :)
Jag tog mig för övrigt friheten att länka direkt i ditt inlägg till de andra inläggen! Du får uppdatera lite sen när de blir äldre hur de är i temperamentet! :)
Älskar mina stora små vänner..
Oj va söta! :D
Lite mysko att de fick både vit-rödögda och svarta och beiga ungar :S hur såg pappan ut egentligen? :O hahaha

Vad söta! Och så fina bilder!
Du råkar inte ha vägarna åt Värmland när de är säljklara?…
#13 Nä, det har jag inte. Jag var i Värmland nu i helgen. ;) Däremot åker jag dit i juletid igen och kan ju hålla på någon till dess om intresse skulle finnas. (Gäller främst honor, vet inte hur stor möjlighet jag har att husera hanar jag inte själv ska ha…)
//Lina

Det ska jag fundera på.
Ska du behålla någon ur kullen reverse? Är ju helt klart din färgskala på de flesta… 
#16 Ja, den Beige bandade/fox-honan blir nog kvar här och så hade jag nog tänkt behålla en till hona, men vet inte riktigt vilken. Jag är nämligen inte helt 100 på könen på vissa av dem än, så jag avvaktar… Ibland tycker jag alla ser ut som honor… 
//Lina
Är modern frisk och så? (hon nös ju förut)
#18 Hon verkar frisk nu. Hon blev medicinerad som sagt och nu har jag inte hört henne nysa mer. Hon är även mycket bättre i pälsen och piggare. Faktum är att pälsen är otroligt fin! Den glänser som bara den.
Jag är naturligtvis orolig att hon fortfarande skulle bära på något, så jag går omkring som en riktig hönsmamma och lyssnar på henne och de sprattliga små hela tiden… Dyker det upp några sympton så säljer jag dem förstås inte.
//Lina
Vad skönt! Så bra när medicinering verkligen gör nytta och syns. Kanske var det miljöombytet, bra mat osv som gjorde det mesta?
Skoj att du nu startar upp din uppfödning igen med zoomöss… Liten paradox lixom. Med importerade stamtavlemöss gick det åt skogen, men vanliga zoomöss runt hörnet gick det bra… *fniss*
aww de dära beige är ju för söta. Dock inte alls lik min "beige" men söta endå :D
#20 Jag hoppas det.
Sedan är ju detta en liten hoppsan-kull, så "uppfödning" vet jag inte om jag vill kalla det. ;P Får se om det blir något mer.
#21 Tja, det går ju inte att veta säkert vad de är. Beige, coffee, nougat och alla andra latte-färger som kan appliceras… Vet ju inte vilka gener som är med i soppan här, så det är mest en gissning. Men beige ska väl kunna variera rätt mycket har jag för mig att jag läste…
//Lina
#22 ska vi slå vad?
#22 jag har inte ens en aning om min verkligen är beige så haka inte upp dig på mig :D hahah..Trevligt dock att du finns i sthockholm.. Me like ;D
Tycker flera ska flytta upp till sthlm..T.ex Pimu ;D
#24 vilken beige syftar du på? den ljusgula?
vaddå upp? pimu ska flytta ner - hon bor ju i norrland 
Nå, inte på DESSA zoomöss i alla fall förmodligen. De är ganska poppiga. ;P Men snälla. Ska nog ha stamtavlemöss i sådana fall om det ska bli fler musbebbs (planerade), men har "införselstopp" här hemma tills vidare.
//Lina
tsss

Vad söta de är…
Är det krasse du lagt ner i buren? :S
Måste bara säga att mamma mus var en av de vackraste möss jag någonsin sett. Ärligt =O
Bebbarna var ju också för goa 
#33 Köp några bebbar, så får du lika vackra möss som mamman mus. 

//Lina
#34 Jag hade gärna gjort det, om det bara hade varit ett lämpligare tillfälle. Ska flytta nu (från Västerort till och med! Grrr…) och en massa annat… Synd.

Hej Reverse!
Vet inte om du fick mitt meddelande jag skickade nyss..
men jag är fortfarande intresserad av den lille " falska svarta " killen :)
hör av dig !! MVh Aline
#36 Jag har svarat dig. 
//Lina
Två flickor är för övrigt fortfarande lovligt byte.
//Lina
Två flickor är nu inte längre lovligt byte, utan tingade. ;)
//Lina
Det finns alltså bara hanar kvar.
//Lina
Guuu va söta! :D
Åh, musbebbar är ju så grymt söta. Vem vet, jag kanske har deras morbror här hemma :D
Han är btw hur mysig som helst… en dag hade jag honom på axeln när jag satt i sängen, och så lutade jag mig lite åt sidan, och där satt han helt stilla och lugn i tyo 10 min och bara tittade och luktade omrking sig. Sen la jag mig ner och då la han sig under min haka och låg där en lång stund. Jättegosig kille! :) Han har inte börjat nysa igen heller som tur är. Funderar dock på att kastrera honom så han kan flytta in till tjejerna där han får större plats och mer klättringsmöjligheter.
Liten uppdatering bara ifall du ville veta hur det går! :)
#46 Aww, vad härligt att det gått bra och att medicineringen funkade. =) Jag märkte att han hade potentialen att bli en riktig myskille. 
//Lina
Inga möss kvar, alla är tingade eller redan utflyttade.
//Lina

du tar riktigt fina bilder på dom måste jag bara säga!