Hon skrek som en galning!
Tjejslagsmål? Jag vet inte vad det var som hände. Saga och Tova satt i röret när plötsligt Tova börjar skrika och pipa så öronen blöder. Okej, inte riktigt, men högt nog för att få mig rycka till. Saga satt på Tovas rygg i det lilla röret, men vad hon gjorde vet jag inte. Men Tova tog sig loss från henne ganska snabbt men Saga sprang efter henne ända tills Tova gömde sig under en äggkartong. Tova stackarn skrekpep ända tills hon lyckats gömma sig. Fick upp Saga ur buren och har henne nu på axlarna. Hon har jagat den tredje musen Lea innan också, men inte så hon skrikit.
Jag vet inte vad jag ska göra? Är rädd att Saga börjar jaga Tova igen om jag sätter ner henne nu. Fattar inte varför hon håller på, hon är ju den mysigaste av dom tre. 
Saga är nu i buren och har varit där ett tag utan att det hänt något. Vad gör man om detta händer igen? Köpa en till bur och ha henne ensam där verkar så drastiskt då hon är himla go med dom andra ibland när dom putsar varandra och så.
Hade samma problem förut, när jag skaffade en till hona till mina två tjejer. Den nya jagade den ena hela tiden och hon pep och gömde sig. Det har blivit lite bättre nu, hon piper inte längre men blir ibland jagad. Satte den dumma i en egen bur ett tag då, men hon blev så stressad så hon fick flytta tbx. Nu är det inte lika farligt, hon jagar dock fortfarande men det hörs inte lika mycket pip.
Vet inte heller vad jag ska göra… funderar på att skaffa ytterligare en mus och släppa ner för att se om flocken blir "stabilare".
Tråkigt när det är sådär.
Ja, det är synd när dom inte kan hålla riktigt sams. Sen jag la ner henne i buren så har dom legat och sovit alla tre och jag har inte hört något pipande eller så. Hoppas att det inte upprepas.
Du kan ju prova skaffa en till om dom verkar ha det jobbigt och om det fortsätter ändå så kanske du kan sätta ihop den bråkiga med den av dom som hon kommer bäst överräns med i en annan bur så slipper någon vara ensam? Hoppas det löser sig för dig. 

Här kommer en massa frågro:
- MP160, när började bråken? Var det liksom Nikka, för att du skaffade en ny burmedlem? Eller har du haft dem ett tag allihopa och helt plötsligt fått problem?
- Hur gamla är tjejerna?
- Bråkar de bara i buren eller även utanför?
- Ser det ut som att honan liksom "rider" på den andra honan eller jagar hon bara?
Ett tips kan ju vara att sätta bråkstaken ensam i en tråkbur i ett par dagar och sedan prova igen. Men man ska då introducera dem på neutral plats. Alltså en plats som ingen ser som sitt revir. Om det går bra kan man sätta dem i en nogrannt diskad bur med ny inredning och se hur det går. Ibland kan man behöva ta det långsamt.
Älskar mina stora små vänner..
Bråken började ganska nyligen, senaste dagarna typ. Dom bodde tillsamans i zoobutiken och dom har alltid bott tillsammans här hemma. Har haft dom i ca 3 veckor. Dom är födda v 32 och dom bråkar bara i buren. Händer att dom puttar undan varandra när dom vill förbi när dom klättrar runt på mig, men inget annat utanför. Jag har bara sett att dom bråkat i röret och har bara sett Saga ovanpå Tova eller Lea en eller två gånger, men såfort musen under tagit sig loss så springer hon iväg med Sagas nos i rumpan. Händer att Saga får för sig att jaga ner nån från våningen med matskålen också. Men alla äter som dom ska, så det är ingen som sitter och blir utan mat eller vatten iaf.

Hmm.. Vet du vad detta låter som? Könsmogna mushanar! :O De börjar nämligen inte att bråka förrän vid en viss ålder. De flesta runt 4-6 veckor när de blir könsmogna. Är du alltså säker på att detta är honor? :P
Har du någon bild på mössen från sidan så att vi kan se om de har pung? Hanarna har nämligen en pung som man ofta ser ganska tydligt. (inte alltid tydlig, dock!)
Håll koll på dem! Är de ilskna mushanar kan de slåss på liv och död och bör säras på!

Instämmer med Terato - kolla könen en gång till. Såhär ser det ut med 2 killar tillsammans.
Helt säker på att dom är honor, har kollat flera gånger då jag funderat på detta jag med. Även kollat på artikeln om hur dom olika könen ser ut så jag är bergsäker. Jag kan försöka fixa bilder imorrn eller så, ska till veten igen med dom små, så dom kanske kan kolla där med.
Jag hade precis samma problem (inte lika mycket nu) och alla mina är honor. Exakt det där med att hon jagar iväg den ena med nosen i rumpan. Förhoppningsvis blir det bättre med tiden, det blev det för mig.
Dom har hållt sig lugna som två sista dagarna nu iaf så hoppas det är slut med det nu. 

Ja, vi får hålla tummarna för att de inte tänker båka mer nu!