Mus iFokus

Mus

Etikett: fotografier
Läst 670 ggr
Vattnadal
1

Till Amaira: Vattnadals Silvanus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ett foto på gubben.

f 070111

e: VD Outside ag stex

ee VD Zigenare ag tex (e VD Åthello bl-ag tex u: VD Åtrå ch-ar tex)

eu VD Regina ag slh (e Charmör ag slh u VD Ravenna rd lh)

u: VD Ämsterdäm ar tex

ue VD Kamfer ar lh (e Häxans Vattuman ag/be lh u: VD Heidrun li-ag tex)

uu MK Delfinium rö vi tex (e: MK Kaptimus rö vi tex u: MK Quiery pa-li/t lh)

Han ska avlas på här hemma rätt omgående om du vill ha honom på minnesutställningen. OM du vill ha honom…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Terato
0

Åååå! <3 Han har såna där mysöron! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

amaira
0

Svar kort och gott: JAPP!

Du är en underbar ängel Elin!!! Kyss Han är helt perfekt!!

Vattnadal
0

Lite samma, men ändå inte!

Då får han någon brud här hemma nu, så följer han med 1 november, OM du inte hämtar honom tidigare…

MVH Elin

Pimu
0

oohh .. han var fiin .. Glad

amaira
0

#3 "Lite samma men ändå inte" Ja, precis! Och allt annat som passar mig och mina damer. Perfekt alltså.

Och förutom det, så är han ju dessutom urgullig!!! Kyss Han ska få en fin ålderdom här! *lovar*

Terato
0

Men ser ni mysöronen?

Såna där mysöron har ofta vattnadalare. Det betyder att de har det så mysigt att de nästan blir paralyserade.

teratos.r8or.se

amaira
0

#6 Åh, ja, jag ser! Jag förstod inte förut hur du menade. Men jag ha ju träffat Elins "mys-möss". Åh, han är sååå gullig!!

Terato
0

Hihi, ja, precis! Undrar om Elin fattar vad jag menar? eller hon kasnke är hemmablind när det gäller det! :P

teratos.r8or.se

Vattnadal
0

Jag brukar kalla dem för krulliga öron, som min astrex Egil hade. Inte vackert, men vad gör välan det!

MVH Elin

Terato
0

Haha, jasså det är det dom är!

Men det jag menar egentligen är att han lägger öronen bakåt, eller på sidan för att han tycker det är så härligt med kel! :)

teratos.r8or.se

Muszimba
0

Min "lilla" fröken Carmen lägger också ner öronen vid mystiderna. Hon älskar att mysa, pussas och gosa.

amaira
0

Lilla Fröken Carmen har Vattnadals Ändy Vårhål som morfar! Så hon har Vattnadals "mys-öron" i generna! Skrattande

Herr Silvanus har en stor härlig bur som står och väntar här hemma, och har gjort ett tag. Det är en stoor Duna, givetvis då också med alldeles för brett galler från början, men det har jag bytt ut till ett bättre musgaller. Går inte att öppna själva gallret, men jag öppnar hela ovandelen istället, det går lika bra.

Inrett med ett tjockt lager bottenströ blandat av torv jag köpt av Tant Selma, kutterspån, och Toa-Lätt. Tycker det är en utmärkt musblanding, som både håller riktigt länge utan rengöring, inte luktar, och dom älskar att gräva runt i det. Inte så smuligt och dammigt som ren torv.

Så har han härlig mossa i en hörna - det älskar dom också, mina möss, ett bo "dolt" i mossan, en stubbe, ett springhjul förstås, och ja, så småningom kommer fruarna också och hälsar på… Skrattande

Jag ser sååå fram emot att få ta hem honom! Snart, snart så. Kyss

Vattnadal
0

Han har gjort en tjej redigt på smällen samt fått en till tant igår, som jag hoppas hinner bli parad hon med, innan lördag morgon.

Här bor han i en liten gallerbur, med hängmatta, hjul, någon gren, lite hus och jox. Han kommer att bo som en prins hos dig!

MVH Elin

amaira
0

"Prinsen" hälsar till gammelmatte! Skrattande

Han säger, att han har charmat sin nya matte fullständigt, genom att vara lugn, genomsnäll, men ändå pigg och glad och nyfiken och kontaktsökande.

Dessutom låter han bli att stinka, något som den nya matten uppskattar så väldigt mycket. 

Silvanus är en GULDKLIMP!! Och det är Elin också, som överlåter såna guldklimpar åt mig. Vi tackar så hjärtinnerligt, vi härhemma, de väntande musdamerna också.

Och så vinkar några små tassar till lilla Åsåfin som fick vara bytesmus och numera bor uppe i norr.

Vattnadal
0

Åsåfin bor med en liten agouti texel från jobbet, namn på henne kommer. De brukar döpas efter artister, sist var det Idde och Marit.

Guldklimpen har en kull hemma med öl-brutta från Pimu, och så hoppas jag att han och Marit hann få till det på de 4 1/2 dygn de fick på sig!

MVH Elin

amaira
0

Åh, jag vill ju få se sen, vad han lämnat för små "avtryck" efter sig. Kyss