Filminspelningen
Så var man hemkommen från stora staden. Allt gick bra men det var ej min mus som knatade upp i byxbenet på assistenten. Men jag är lite fundersam hur de som kom med de andra mössen hur de bara kunde dumpa dem och sedan inte ta hem dem igen. Utan bara dumpar dem och låter dem hamna i ovisst öde, tyvärr många djur som far så. Men dessa kom nu hem till mig istället för avlivas, hamna på zoo eller i en orms mage. Varför annonserades inte ut på annons sidor? gillar inte detta att djur bara dumpas iväg men alla gör ju sina val. Tänker ej orda mer om detta men glad är jag inte, glad att de är här hos mig. De kommer sedan att placeras ut i goda hem där de blir väl omhändertagna. Men ska kolla så de är friska etc innan.
Tack Anna för du gjorde mig sällskap idag..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Det var bara kul att få komma iväg på nått kuligt, så man slapp sitta hemma och mögla ner sig. Dessutom träffade man ju åtminstånde EN kändis på stället. Man kände sig som en gnagarexpert på inspelningen, då de inte kunde så mycket om gnagare över lag.
De små muslingarna var ju SÅÅÅÅ söta, att man nästan kunde äta upp dem, speciellt den lilla grå-vita.
#1 Hade jag kikat på Parlamentet så hade jag ju känt igen han men kikar aldrig på det programmet men sett han någon annanstans. Nu undrar många VEM pratar ni om? Anders S Nilsson..
De små har jag inte kollat in helt och fullt än. Verkar mest vara svarta/agouti med vitt och utan. Den grå-vita broken? ska jag försöka ta bild på sedan se vad hon är för färg.

Ta kort på alla, så att alla får se hur se ser ut och ge de "bättre vetande" en chans att ge dig en liten guide till färgerna om vi "grönisar" inte kan säga "rätt" färg.
#3 Kikat lite snabbt på musungarna, var en hane bland dem. Så i värsta fall så kan man väl nu vänta smått där om det vill sig illa. Man ser klart och tydligt pungen på den.
Fattar ingenting? Vaddå dumpa möss?

Det var det värsrta jag hört !
Så det bara dumpade sina små där??? Fy, vilka oansvariga människor
Vilken tur att du fanns där och plockade med dig dem 
En eloge till dig, Mymlan!
Kramen till dejjee =oP
#3 En grå-vit, 1 svart, agouti, 1 ag med lite lite vitt honor. Hanen agouti. Är vad jag såg då jag särade på honorna från hanen, kan ju i o f redan vara dräktiga men hoppas ej på det.
# Dum snäll kanske jag är, för snäll.. Hade inte alls ngn skyldighet att ta emot dem.

Jag fattar heller inget… var när hur varför? Dumpade o av vem .. och hur kom du med i bilden?

Du är en 
#10: "Du är en mus" eller "du är en ängel"? ;-)
jag förstod nästan att de skulle göra så…
(kan tyvärr tala om att det hänt många många gånger tidigare med alla slags smådjur - fast då har filmmakarna köpt in djur, använt dem i inspelningen och sedan "dumpat dem"!)
förlåt att jag är så negativ… men tycker gott de kunnat ta en tygmus eller en iller… alla illrar klättrar innanför byxben på okända människor… (och bits, men i a f) 
jo, en anledning varför jag var så neggig i andra tråden i samma ärende var just för att ingen såg saken ur DEN synvinkeln och jag var tvungen att belysa den aspekten med. det är ju inte alltid så att det jag skriver är MIN egna åsikt utan jag belyser bara ett annat sätt att se saken ur (ett annat perspektiv)…
så jag hoppas ni inte blir ledsna för att jag ibland låter snusförnuftig, torr, tråk å ja ni vet… neggig 
Jag klagar ej på inspelningen utan bara det jag OGILLAR SKARPT av personen bara dumpade/lämnade sina möss med orden vi vill INTE ha dem tillbaka. Man vill ju tro gott om personer man vill ej tro detta sker. Jag tänker ej sitta här och kasta ruttna ägg och tomater, personen gjorde sitt val och får stå för det. De var väldigt fina mot mössen under inspelningen. Hade jag sett minsta dåligt så hade jag vänt på klacken.
Hej Mymlan
Vad vet du om den som du säjer DUMPADE sina möss .. ?
du vet ingenting om varför eller vad som ligger bakom .
Jag är den du ska gnälla på i så fall .. våra goa möss fick barn och dom barnen har du nu hos dej .. vi gav dem till Matilda för att vi skulle sälja dem ,
Varför vi ej kunde ha dem kvar har du igentligen inte med att göra för jag tycker du har vart så oförskämd i dina inlägg .. men om jag säjer allergi så säjer du -- så säjer alla !
men så är fallet och ha barn som får ögon som små springor och svårt att andas .. är inte så jä…a kul .
Ge dem en puss på lilla nosen .. för jag kan säja att det är tomt här hemma .
Men snälla sluta att kasta skit på den som redan ligger - ibland är det så att du kanske sårar ett barn som är inblandat .. och känner saknaden
// Spikrak

Hej Spikrak
Jag undrar varför ni inte kunde annonsera ut dem tex. här på MUSifokus. Det finns alltid någon som kunde ha förbarmat sig över dem om ni förklarat allergi. Du har rätt att ingen vet vad som pågår bakom kulisserna, men att lämna dem i händerna på helt okunniga människor (filmteamet)?
Jag tror inte Mymlan VILLE vara ofärskämd, men man blir alltid lite upprörd när man ser djur lämnas o så.
Kramar!
#14:
"våra goa möss fick barn och dom barnen har du nu hos dej"
Får man fråga var föräldrarna är? har ni kvar dem? är dina barn oallergiska mot föräldrarna?
Menar inte att låta otrevlig. Bara undrar.
Ja våra möss var väldigt goa - och självklart är de inte kvar hos mej .. men varför är det en så vass attityd på detta forum ?
Jag tänker inte hålla på att " försvara " oss här för er - jag la inlägget i går för att berätta bakgrunden till den så kallade "Dumpningen"
Nog om detta .
// Spikrak

Spikrak: Om du hade läst HELA Mymlans inlägg så hade du och din dotter sett att hon EJ hängde ut någon. Det för att hon är så pass snäll att hon inte ville göra någon illa genom att baktala er. Snack om allergi??? Jag är självlite allergisk mot en del bottenmateriel som jag har provat till mina möss, skulle jag då bara dumpa bort mina små gosiga djur då till någon som inte kan speciellt mycket om gnagare??? Mitt svar är ett defenitivt NEJ!!! Jag har EN gång fått lämna ifrån mig några möss, men de fick alla ett bra hem hos gnagarvana människor där jag vet att de fick det bra. Fått mail med mera om hur de mår osv..
Jag kan inte fatta att någon som EJ blivit uthängd i ett inlägg går till motattack, jag skulle aldrig gjort det då den icke uthängande personen tänker på den "drabbade".
Jag kan gissa att det blev en vass attityd för att jag själv ser ditt inlägg som stark kritik till Mymlan som faktiskt förbarmade sig över era gamla möss, då hon ville att de skulle få ett bra hem. Ett råd, tänk er för i din familj, Spikrak, innan ni går till en motattack på en snäll och omtänksam människa oavsett vem det än må vara.

Ja säger inte att man inte kan råka ut för allergi i en familj och jag vet att det är jätte jobbigt. Det är den vanligaste orsaken att djur inte kan vara kvar i en familj MEN också den vanligaste orsaken som folk som tröttnat på sina djur säger för att det ska låta bättre….
Men jag kan säga att det jag reagerar på är alltså inte att någon behövt göra sig av med sina djur av någon anledning. Spelar ingen roll om det är för att man har då fått allergi i familjen, tröttnat på dom eller …. det jag reagerade på var sättet…. att bara lämpa av alla djuren till ett TVteam o säga att man inte vill ha dom tillbaka???
Har man skaffat sig djur i familjen så får man ta det ansvar som medföljer och då kommer även ansvaret att om man av någon anledning inte kan ha dom kvar (spelar som sagt ingen roll vilken) så ska man antingen hitta nya hem till dom som är seriösa eller om det inte går - ta djuren till veterinären o avliva dom som sista utväg….
Sen spelar det ingen roll om det är barnen i familjen som velat ha djuren och att man som vuxen tillät dom få djuret under förutsättningen att "du sköter dom helt själv"…. i slut ändan är det vi som vuxna som har ansvaret…. det kan vi aldrig lägga över på barnen….
Och sen att låta barnen få lära sig ett så oseriöst o nonchalant sätt mot djur - det är nog det jag reagrar på mest… inte att man av någon anledning är tvungen att göra sig av med sina djur.
Och hittar man hit att försvara sig så kan man också hitta hit för att skriva och fråga om det fanns någon som var intresserad av att ta hand om dom. Och då berätta varför.
Instämmer med Muszimba. Och vill säga en sak till med risk för att "vara vass".
Skaffar man sig husdjur, så åtar man sig ett ansvar. Låter man sedan sina djur få ungar, åtar man sig ett ännu större ansvar.
Vad gäller möss kan det mycket väl vara så att ni utan att veta det fick en dräktig hona. Hade ni skaffat kunskap först, skulle ni ha vetat att detta är mer regel än undantag om man skaffar möss från vissa håll, zoobutiker exempelvis.
Skaffar man sig husdjur, anser jag att det ingår i ansvaret att skaffa sig kunskap först. Därför att annars sitter man där i en ohållbar situation. Något som tyvärr ofta är mer regel än undantag när det gäller möss…
Och, det går att försöka avyttra sina djur på ett ansvarstagande vis, när det visar sig att man inte kan ha kvar dem, oavsett orsak.
Du får ursäkta, Spikrak, att det på det här forumet finns människor som faktiskt älskar möss. Utan att för den skull "avsky" människor
. Här finns också människor med kärleksfullhet och tolerans, jodå, mot människor också. Mot allt levande.
Om man "bryr sig" så är det lätt att uppröras av "dumpning av möss" - särskilt som det inte är särskilt ovanligt, utan snarare något som många många möss får finna sig i.
Vill du komma in här för att bli förstådd och förklara dig, får du gärna göra ett nytt försök, kanske lite mindre … "vasst"… ??
Kramisar (joooådå!
) från amaira.
Intressant!
Mest intressant är det faktiskt att Spikrak har loggat in här och förklarar sig. Coolt av dig Spikrak!
Däremot måste du nog få ta lite skit för det du gjort. Du har
- köpt husdjur till dina barn utan att ta reda på om de tålde dem eller ej
- köpt dräktiga husdjur eller en av varje kön - varför? varför tog du inte reda på hur det skulle vara? varför vände du dig inte till en uppfödare?
- gett bort eller sålt möss som blev "över" - tänk om de hade farit illa? varför lät du dem inte somna in istället, i tryggt förvar hos en veterinär?