Mus iFokus

Mus

Etiketter: köpessäljefterlysningauktioner
Läst 724 ggr
reverse
0

En hane kvar som söker hem

Har inte hört något ifrån den som var intresserad av den här sötnosen, så jag lägger tillbaka honom "ut på marknaden". Den snuttigaste i hela kullen - hade jag plats för hanar, så skulle jag behålla honom. Han är så bedårande gullig! Skrattande Världens sötaste lilla röda nos mot den jättemörkbruna pälsen. Vet fortfarande inte om han är en dålig svart eller helvräng choklad eller vad. 90%Kakao kallas han här, "helt enkelt". Bild kommer.

Hoppas på att han kan få komma till någon som vill skämma bort honom med massa leksaker, mys och aktiviteter.

//Lina

reverse
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är den lilla godisbiten. Skrattande Kolla på den söta röda nosen!!

//Lina

reverse
0

Mer

//Lina

reverse
0

En till

//Lina

Muszimba
0

Åhh, vad lilleman är sööt. Tänk om min gubbe skulle säga ja till att ha en så fin kille här hemma på heltid. Hur gammal är han?

reverse
0

Få se nu… 7½ vecka gammal blir det nu tror jag. Ja, han är sååå söt. Vill behålla honom själv, men det går inte. Skrattande

//Lina

Muszimba
0

Då är han född runt den 25 augusti eller? hur är hans pappa i sättet, men även han? Är det mycket revirkissande eller vad tycker du om hur de är? Vill veta en del innan jag bearbetar gubben här hemma. Vad finns det för stam bakom? Har ju Amaira-möss, dvs Björndalen-möss.

reverse
0

28e vill jag dra mig till minnes att jag antecknade i almanackan som jag inte har tillgänglig nu. Däromkring. Tungan ute

Hahaha, det är en riktig liten bastard, detta. Tungan ute Mamman är en zoomus jag tog hem från djuraffären för att hon hade så vacker färg och hade tassdarr och gillade att kelas med, klias på kinden osv. Det visade sig att hon var dräktig senare och en kull ungar blev det. Pappan är med andra ord totalt okänd och mamman vet vi inte mer om än att hon kommer från en djuraffär och har ovan nämnda temperament…

Än så länge luktar inte 90%Kakao särskilt mycket alls och han var åtminstone fredligt sinnad mot sina bröder så länge de var kvar tills för ca en vecka sedan. Han är verkligen den bästa i hela kullen av pojkarna. Han är pigg, det går inte att komma ifrån, vill på äventyr, blir uttråkad i en skralt inredd bur. Inget för den som bara vill ha en köttbulle på axeln med andra ord. Tyvärr har jag inte kunnat hålla på så mycket med mössen senaste veckorna för jag har pluggat heltid och arbetat deltid, så det har inte funnits mycket ork. Så ungdomarna har hunnit "vilda till sig" lite igen. Han verkar dock uppskatta att bli kliad på kinden och så när han sitter still, som sin mamma. Detta är nog en framtida agilitymus om man vill, han verkar så himla pigg på sådant, hahaha. ;D

Här är ett tidigare inlägg om kullen

Bild på fina mamma mus

//Lina

Chippers
0

Har skickat ett PM. :)

reverse
0

#8 Och jag har förstås svarat. ;)

//Lina

reverse
0

Han söker fortfarande ett hem! Fast det blir svårare och svårare att skiljas från honom, han är mycket keligare än mina tjejer har det visat sig! Väldigt lätthanterlig liten en.

//Lina

MP160
0

Satan att jag inte har plats! Han är ju ursöt! Skrikandes

reverse
0

Putt

//Lina

reverse
0

Åh, han blir verkligen bara mysigare och mysigare. Skrattande En riktig kelgris, som har blivit väldigt avslappnad när jag hanterar honom. Kan till och med hålla honom på rygg en kort stund för att kunna undersöka honom lättare. Hanar är bäst. Kyss

//Lina

reverse
0

Inget ljus idag, så bara tråkiga blixtbilder som inte återger hans färg ordentligt; han är mörkare än så här. Han är i alla fall större nu sedan sist jag laddade upp foton. Titta på långa fina svansen. Glad

//Lina

reverse
0

Håller koll på vad jag gör

//Lina

reverse
0

Men det är roligare att klättra omkring själv

//Lina

Terato
0

Alltså gud vilken underbar färg han har!

Och han verkar ha ett jättehärligt temperament! Blir förstås sugen men avvaktar. Jag hoppas att han kommer till nån du har koll på ifall han kan vara intressant för framtida avel. Jag gillar de här aktiva mössen. De är lite speciella.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

reverse
0

Nu ska han få komma till ett nytt hem! Skrattande

//Lina

Terato
0

Vad härligt! Är det någon från forumet?

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Crappy
0

socker söt

reverse
0

#19 Nä, det är det inte. Inte än i alla fall, men jag tänkte försöka värva över honom hit. Flört

//Lina