2 honor söker nytt hem
Har sett att det ibland efterfrågas honor runt ett år. Jag fic i veckan tillbaka 2 damer. Deras små mattar hade tröttnat på dem, och mamman i familjen tyckte inte att de förtjänade att behålla dem om de inte skötte om dem.
2 engelsktypade damer på ca året finns alltså till sällskap hemma hos mig. De får givetvis stanna här, om ingen känner att de skulle vilja ge två tjockisar en chans till att bli någons sällskapsdamer.
Vattnadals Escabeche ag/t kh, f 07-10-12
Vattnadals Hallonmousse ci/t skh f 07-11-02
Båda är e: Morakullan´s Nolymus u: Vattnadals Nike.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
skulle så gärna ta lite sådana damer om det gick att få dem hit. Har gott om yta och burar och allt möjligt =) men tyvärr.. ett helt hav emellan och har nog bök att försöka få hit en musdam jag bokat av Siberut :D

Det där havet trasslar ju onekligen till det.
Du ska inte typ fira lucia i sthlm då? Jag ska dit på adventure dog conferense den 13/12, och parkerar bilen hos Therese på Hertigvägen. Kanske kan lämna damerna där annars, och du hämtar dem om du ska dit i jul eller så?
MVH Elin
Nej jag ska ju inte det :( ska inte alls hem över julen. I så fall hde det ju varit så lätt. Har en vän som kanske kansek kommer hit över nyår. Ska höra hur hon i så fall tänkte ta sig. För hon hittar hem till mina föräldrar och skulle säkert offra sig och hämta dem som min julklapp ;)
Ska höra med henne hur hon planerar komma hit. Annars har jag hört till om transport på Djurtransport. Vill nämligen ha en tjej från siberiut med. Skulle gärna fixa så jag får 2 "burar" med varsin flock. =)

Hojta om det löser sig!
MVH Elin

Åhh får jag bara fråga en dum fråga…
Fungerar det att sätta ihop svensktypade med engelsktypade? Jag vet ju att man korsar dom båda men om man tex har som jag, två svensktypade, kan man då sätta ihop dom med två engelsktypade och få en bra flock?
En fundering som kom upp bara… man måste ju fråga….

Att ha både Svensktypade och engelsktypade möss i samma bur går bra förutsatt att de fungerar som flock när de träffas. Det är inte typerna som är det du behöver tänka på, utan hur individerna är. Som Vattnadal´s möss tillexempel är bra i sättet vet jag då jag har ägt 6 stycken av dem.

Har ud inga bilder på dem att visa upp? alltid kul att glo lite! :D
Älskar mina stora små vänner..

Tack Muszimba för svaret 

Jag ska försöka ta en musdag nästa vecka. Har haft körigt ett tag nu, blev arbetslös igår, så till dess jobbade jag allt jag kunde. Nu jobbar jag bara extra på timmar, och tar allt jag får, vilket troligen ger massor av lediga vardagar, så att jag kommer ikapp med allt.
Kommer då att fota möss som vill flytta, posta alla papper jag är skyldig (Förlår alla som väntar!) och fixa med nya kullreg, då jag har en hel del smått här hemma.
Ska fota bebbar och vuxna tanter. Åker till Småland imorrn, kommer hem söndag/måndag natt.
MVH Elin
Inte roligt att höra att du blev arbetslös :(
Enda positiva är väl fritiden…

Tråkigt med jobbet, hoppas allt löser sig! Vad jag förstår är Hallonmousse Penny´s(Beronia) faster? Vore verkligen kul med bilder
Förrsten Elin så har jag kanske fått napp på någon från djurtransport som ska åka båt..Dock ska hon åka innan lucia….

#9 Jag åker gärna och hälsar på igen nån dag sen Elin och hjälper dig att fota möss och städa musburar osv. :)
Det får dock bli när min flytt är klar, nån vecka in i december.
Har förresten redan värvat folk som ska komma till ditt nya ställe och köpa ett akvarium! :D (De kommer garanterat att fråga efter dig) ;)
Älskar mina stora små vänner..

#12 Hur går det med fraktlösande? Jag är i 08 på fredag kväll, åker hem på lördag. Kan ta med damerna, om du vill ha dem.
MVH Elin