Vilken färg/täckning?
Teckningen vill jag kalla even. Färgen klarar jag inte riktigt att se på fotot, men tror det är agouti.
okej. tack för svaret :)
Men de är snarare gråa med lite bruna hårstrån..
Ingen som ser vad det är för färg?
Jag tycker de ser för gråa för att vara agouti..
Igen som vet? :S
Skulle också gissa på agouti.
Men de är ju gråa och bruna.
Tickade?
Du har rätt, det är inte (vanlig) agotui, men det är agotui-varianter.
Tickade betyder just det: agouti är tickade möss, dvs de enskilda hårstråna i deras päls är inte enfärgade utan flerfäragade, vilket ger ett "tickat" utseende.
Jag törs inte svara på färg, men jag gissar på att till exempel denna är blå agouti?
De här frågorna ska egentligen Vattnadal svara på, hon avlar på agouti- och argente-varianter. (argente = rödögda agouti), men hon är bortrest utan dator över nyår.

En icke färgavlad agouti blir väldigt grå och blek i färgen, en aning blekbrun och man kan ana en orange ton. Inte alls den röda ton man får om man färgavlar. Dessutom har dina vita strån insprängt pga teckningen som bleker upp ytterligare.
Röstar oxå på agouti.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
hehe tack för svaren.
Men tycker man ser så tydligt på bild fem att de är gråa & bruna.
Fast jag antar att ni vet bäst :)
Det kan vara fäldiga variationer i nyanser när det gäller vissa färger. Det kan vara så man tror att det är två olika färger, utan att vara det.
Jag tror på Vattnadal. 
hehe ja, jag märker de :)
Men sen så vet jag ju hur kullsyskona såg ut, o några var gråa o några var bruna.
Men det är häftigt hur "en färg" kan vara så många olika :P
Jo … och när jag tittar igen så tror jag att det ändå är två olika agoutivarianter…
Jag ska försöka ta nya bilder i ännu bättre ljus :)