Mus iFokus

Mus

Etiketter: burströinredningtillbehör
Läst 378 ggr
reverse
0

Antal möss på X yta

Jag läste någon artikel här för ett tag sedan där det stod hur man kunde räkna ut hur många möss man kunde ha i en bur genom att multiplicera hit och dividera dit med burens mått.. Jag kommer inte ihåg hur man gjorde och jag hittar inte artikeln… Någon som minns?

//Lina

Mymlan
0

Längd * Djup = svaret divederat med 180

Dvs t ex 95*50=4750/180= 26,3888888 (orkar ej skriva upp alla 8) 26 st kan du ha på den ytan. Mandy eller hur?

Räknar på även höjden är 50

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

mices
0

Jag tycker däremot att man ska ta det där med en nypa salt och tänka logiskt och med lite sunt förnuft. 26 stycken på den ytan låter väldigt mycket tycker jag.

Mymlan
0

Jag skulle inte ha det men enligt JBV så är det okej.

reverse
0

Det kan ju ge ett hum i alla fall. =) Man måste ju inte pressa till max

//Lina

Grodan
0

men i Jordbruksverkets rekommendationer (fast det har väl bytt namn till Djurskyddsmyndigheten?) står det väl även att man inte ska ha fler än 10 djur… minns nu inte om det är en rekommendation eller en regel/lag… tycker att sidan har så liten text att det är jobbigt att försöka läsa där…

Någon som vill skriva en artikel om vad som gäller för alla (djurägare, foderuppfödare o näringsidkare)? Skulle vara väldigt trevligt och artikeln skulle kunna komma upp på SVEMUS hemsida, här och i HUSMUSEN!!!

*kram*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Mymlan
0

#5 Har man 10 katter eller mer så krävs tillstånd av kommunen, är väl lika ang hundar med.. Marsvin krävs tillstånd om du föder upp i syfte tjäna pengar men INTE om du föder upp för utställning. Miljö o hälsa har besökt mig och de hade INGET att ta på djuren mådde bra etc det var städat, burstorlekarna var mer än vad JBV rekommenderade samt att alla djur var välvårdade. Föder du upp reptil föda för ge reptiler så KRÄVS det oxå tillstånd för. Har du omplaseringshem så krävs tillstånd för det med. Ang antal katter så räknar de även in de katter du satt ut på fodervärd.