Vad använder ni för kamera?
Ni som fotar era möss, vad har ni för kamera och objektiv?
Canon EOS 400D med Sigma 18-200 mm för det mesta. Funkar rätt bra sålänge man har det ljust nog att fota utan blixt, med den inbyggda blir det lätt överexponerat..

Jag har också en Canon EOS 400D.
Funkar mkt bra förutom att den på sista tiden har börjat krångla för mig.
Blixten säger "busy" hela tiden, då måste man vänta tills den har fått tänka klart innan msn kan fota igen osv osv.. Har du varit med om det MP160?
#4 Jag har också en 400D, har samma problem med blixten. Kan knäppa run 10-15 bilder innan den börjar, så jag tror att det antingen har med värme eller minnet att göra.
Amor vincit omnia

Jag har en Canon EOS 350D
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag har samma som Faxlin :)
/ Emma
Nikon D40. Kitobjektivet 18-55 bara.
/Anneli
Nikon coolpix 995. Gammal utgådd modell som jag gillar pga vridbart kamerahus och bra närgräns.
Enkel dig.kamera av märket CANON med BLIXT!!! 

Jag har en Olympus SP-510 UZ. I våras tappade jag den i golvet när jag fotade möss och objektivet skadades. Eftersom jag inte hittade nåt annat jag ville ha till ok pris lät jag laga den. Det ångrar jag nu för efter reparationen tar den så dåliga bilder…
#3 #4 Jo, jag har samma problem. Dök upp när jag haft den i ett år ungefär.. Men om man lite snabbt slår ner blixten å sen slår upp den igen så brukar det funka, lite segt bara eftersom iaf jag måste göra det var 3:e eller 4:e foto.. Alternativt skaffa en extern blixt, funkar mycket bättre! Hade en Soligor DG-420Z med inbyggd reflektionskiva (stavning?) och diffuserskiva, men diffuserskivan lossnade så den ligger inne på lagning nu. Men det är himla bra om man inte drar ut skivorna för hastigt..! 
Nikon D80, kommer inte ihåg vad det är för objektiv men det följde med i köpet. Ett vanligt allround alltså. Ska så småningom skaffa mig ett macro och ett teleobjektiv (och sen kommer jag väl skaffa ännu fler och fler och fler.. och fler hehe)

Canon EOS 400 D, kör oftast med kitobjektivet, kan ta till tele, men då måste man vara så långt ifrån.
Kör med stativ för att slippa få ont i handlederna.
Sen har jag en liten kompaktis som det blir mellan varven oxå. Fast det är inte lika kul.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag använder Samsung S630 som #2 eller min mobil Sony Ericsson K850i med 5 mp eller Nikon D70.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek