Liten medicineringsfråga
Tjejerna rosslar för 3:e gången nu, som jag skrivit hundra gånger nu känns det som.. Första gången fick jag baytril i en vecka tror jag, två ggr om dagen. Andra gången fick jag marbocyl i 20 dagar, en gång om dagen. Nu fick jag baytril igen, i 3 veckor, två ggr om dagen. Men nu har jag ju också två killar, som inte verkar rossla, men dom har nyst enstaka gånger. Har bara hört det 1 eller 2 gånger dom två senaste veckorna alltså. Fick baytril utskrivet till dom också, eftersom mor min trodde att jag menade Rossel när jag sa att jag hört dom nysa.
så ja.. Ska jag medicinera killarna också då även om jag aldrig hört Rossel på dom? Finns inte risken att dom blir resistenta mot baytrilet då? Kör med alcogel på händerna före, efter och mellan jag pillar i dom olika burarna och med mössen, men började ganska nyligen med det, så dom kanske har åkt på rosslet bara dom inte visar det än? Eller så spar jag baytrilen till dom och ger dom det om dom börjar visa symptom?
Gah, hjälp mig, snälla. 
Tycker inte du ska medicinera med Baytril alls, och att du ska uppsöka annan veterinär!
Dethär är sista försöket, kommer förmodligen byta veterinär efter detta.
Du har redan gett dem baytril så det är verkningslöst. Tycker du bör göra en odling och sätta in RÄTT antibiotika när du vet exakt vad de lider av, om det är bakterie…
Vetrinären hade ringt runt till en hel drös andra ställen, bla roslagstull som tydligen ska vara bra. Vill ge det en sista chans. Hur går en odling till? Blodprov och avlivning? 
Hur går det för dig, MP160?
Jag kan tyvärr inte svara på dina frågor, och därmed inte heller hjälpa dig. Ledsen.
Ywonne någonting brukar Grodan rekommendera, men jag minns inte,och vet inte var du kan finna telefonnumret för att ringa och fråga (för att få bra svar), eller be din vetrinär att ringa…
kom å tänka på den där ywone (stavning?) jag med, men lite för sent. Mor hade redan ringt då..
Men vi ger tjejerna nu, och minstingen Lea som vägde 29 gram när vi började väger nu 35 gram och är piggare, så jag hoppas på att det är tecken på att det iaf går frammåt. Hon låter dock som en kaffebryggare såfort man tar upp henne fortfarande men dom andra två verkar ha slutat rossla för nu iaf. Och killarna verkar rosselfria och nysfria så jag hoppas det löser sig snart med detta medicinerande. Känns lite som det aldrig kommer ta slut.
Hoppas hoppas hoppas hoppas…!