Mus träff hos Elin den 31/1 ?

Jag vet ju inte, eftersom jag kanske ska till stugan då. men å andra sidan, har Vidar dragförbud pga nackskada, kanske jag inte ens åker med till stugan. Är han hemma vet han inte att de andra drar släde hela dagarna. Dessutom skulle jag ändå bara få vara där från lördag kväll till torsdag och vi skulle behöva ta 2 bilar.
Jag vet i kväll, misstänker jag. För jag skulle tro att det blir för tight om tid att ta en träff imorrn, lördagen den 17:e. Då kan jag, jobbar så jag är hemma 16, folk som vill lära sig att hitta kan åka bakom mig med bilarna från Valbo då.
Kan folk 17:e?
Kan folk 31?
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Ok .. men jag kan inte imorgon 17:de .. men den 31:a, skulle passa mig bra .. (men då skulle jag o dottern behöva få lift, eftersom jag inte har körkort eller bil)
forts. från #2
.. från tågstationen alltså .. 
Kan inte imorron och inte nästa helg, men det 31 går bra.
Eller längre fram?
Yiieeppiiee !! .. fler som kan den 31:a ??

Jag kan den 31:a.
Vidar ska äta rimadyl 10 dagar, ta det lugnt under tiden, sen testa utan 5 dagar, med fortsatt lugn opch vila, för att se om han fungerar utan smärtstillande. Gör han det, så får vi börja motionera, men inga heldagsturer. OM Krister åker till stugan den helgen stannar jag hemma med honom, Raksha och valparna.
Har vi otur blir han sämre, eller inte bättre till måndag, då blir det Falun och hej och hå. Fast rimadylen fungerar hyfsat redan, så det går nog bra.
MVH Elin
stackars Vidar 

Jo, det talar han om hela tiden med kroppshållning och blickar, samt högljutt när det gör ont. GUD vad skönt det var att äntligen få ge honom smärtstillande idag! Det sved att inte få göra det igår, trots att jag hade massor hemma!
MVH Elin

Någon som skulle vilja åka med från Avesta/Krylbo/hämtas upp på vägen till Gävle?
Skulle hemskt gärna vilja åka, ressällskap och att dela bensinkostnaden med någon är ju alltid trevligt

Kul om många kan! Fast nu kommer jag nog att jobba på ett annat ställe, och inte guida folk från Gävle. Hoppas alla fattat att jag flyttat 2 mil till norrut, till södra hälsingland på en lantgård. Trist om nån skulle åka till mitt gamla hus menar jag!
MVH Elin
#9 .. Vi (jag o dotter) kan ta tåget till Avesta Krylbo så kan vi splitta bensin .. 

Nu ser det ut som att jag inte behöver jobba alls den helgen. Är då hemma fredag, lördag söndag, och kan ha folk här heeeela helgen, om nån vill. Är det snö då kanske det tom går att utlova några turer med hundspann, fast det törs jag inte lova än, snö alltså.
Till dess kanske alla hundar är friska!
Som det ser ut nu är det jag, Amaira, Pimu med dotter och Tassar… Nån mer som är sugen på lite musklämmande, fnitter, god mat, hälsingekyla, glada skratt, pussande på hundar (frivilligt) och kikande på övriga djur?
Grannen, Terato, Svansar, Faxlin? Ni bor väl nära-halvnära i alla fall?
MVH Elin
Jag kommer gärna om jag kan!
Om inte, finns det möjlighet att en mus härifrån kan få skjuts till Elin för att lämnas till Pimu? Om någon åker förbi, kanske genom Uppsala eller så, så kan jag möta upp och lämna av.
/Anneli

Jag vill gärna veta minst ett dygn innan hur många som kommer, om folk vill ha eget rum, vill dela rum od. Har 4 gästrum, ett för pälsallergiker (där man således inte ska ha med djur utom i nödfall, i alla fall inte hundar) med 3 sängar, ett med säng och bäddsoffa (soffa med 2 smala bäddar), ett med dubbelsäng och innanför det (alltså genomgång i det första) ett rum med bäddsoffa, våningssäng med 120 cm och 90 cm madrasser.
Måste starta värmen i tid, så att det inte är 8 grader där, som det är nu.
Sen måste vi bestämma hur vi gör med mat. Sånt är viktigt för mig, som är hungrig! Ett förslag är att jag handlar, de som är med betalar (givetvis självkostandspris) och vi hjälps åt att fixa allt.
Jag kan köpa hem lite vin oxå, om nån vill.
Vad ska vi göra? Bara babbla på, eller ha föreläsningar och diskussioner som vi bestämmer innan? Någon kursvariant?
MVH Elin
#12 Ska prata med Faxlin om detta =) Skulle gärna komma jag med! Vart bor du nu Elin? Så jag kan planera hur långt det är att åka =)
Amor vincit omnia

Oj, Veronica, dig glömde jag bort! Förlåt!
Och Susmus nämde jag inte heller! Finns det fler i närheten som känner sig bortglömda?
Jag bor utanför den lilla lilla byn Sunnäsbruk, på en lantgård som heter Odlingen. Det ligger 6 mil norr om Gävle, i allra södraste Hälsingland! Man tar helt enkelt E4:an och svänger av vid Axmartavla lite närmare Söderhamn än Gävle. Man åker genom byarna Axmarby och Axmarbruk, 3:e raksträckan efter Axmarbruk kommer en skylt mot Sunnäsbruk, där svänger man av, sen höger i första 4-vägskorsningen och vänster i nästa, första/enda huset man ser är mitt!
I rådande vinterväglag tar det nästan en hel timme från Gävle, om man kör som en kyckling, sommartid tar det bara 40 min .
MVH Elin
Om jag o dottern stannar över natten beror på om någon kan hämta/lämna av oss i Gävle Central .. 
.. puttar .. för en stoor o en liten rumpa ..

Det jag kan utlova är upphämtning och avlämning i Ljusne, för färd till och från Gävle med x-tåget. Fast då vill jag ha en symbolisk slant för resan, 3 mil t&r.
MVH Elin
#17. Det är klart att du/ni ska stanna över natten. Men det är besvärligt med resorna. Jag kommer ju från det hållet, och åker dit igen på hemväg, men räknar med att ha full bil redan…
Det är ju en liten bit som sagt.
Vill gärna att det ska lösa sig i alla fall!

Musträff låter mycket kul…Ska kolla upp om jag kan! 
Jag kommer (tyvärr?) inte för den 31/1 har SVEMUS styrelsemöte.
Hoppas ni får jätteskoj!
Jag är lite mer fundersam nu då jag igår natt blev hämtad med ambulans, blev inlagd med en väldans massa morfin och stesolid i armen och inte kom hem förns igår… Jag har dock morfin och stesolid i tablettform här hemma som jag ska äta varje dag, men jag tippar på att promenader inte är min kopp te den närmsta tiden…
Men jag hör av mig några dagar innan, så du vet Elin. Man vet ju aldrig.
/Anneli

Läget?
Ser i trådar här och där att folk funderar. Kommer alla på lördag? Tider önskas, även för hemfärden. Vet att Pimu och dotter sover kvar, fler?
Om alla bara meddelar senast torsdag, så kan jag se till att handla hem frullesaker och lite middagsmat od, så får alla lägga en slant till mat.
Axilur verkar inte alls kunna, men är välkommen ändå, om det sker ett mirakel. Grannen kanske kan, men hittar hit utan problem själv, så där behövs inte så stor framförhållning. Ni andra som bestämt er att komma, eller bara seriöst funderar, kan ju hojta till.
MVH Elin
Nej, jag räknar inte med att komma. Jag stannar hemma och läker.
/Anneli

jag kan inte jag fyller år den 13/1
#26 Den 13/1 har redan varit..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Jag kommer på lördag em och sover över till söndag, tack.
Vin? Ett glas, om ni andra ska ha.
Vägbeskrivning från Gävle? Ja tack.
PM:a ditt telnr Elin, hittar det inte.
Om det skulle bli trafik-kaos på vägarna, så åker jag inte. Man vet ju aldrig den här årstiden.
Ser fram emot, väldigt mycket!! Kalle Point kommer med.

31/1 mena ja

Tror vi hoppar vin, då inget intresse uppdagats. Vi kan dricka vatten istället, det gillar jag oxå.
Fin tatt få träffa Kalle. Får jag någon tom bur kan han stanna, om jag gillar honom.
Vägbeskrivning kommer på fredag, mitt nr pm:as till de som behöver och inte har.
MVH Elin

Kan tyvärr inte komma på lördag, då en kompis fyller år. Men ha så kul!

va heter stället bata nyfiken ..

Jaa, Veronica, vi vill åka. Vi får höras per telefon.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Här kommer en seriös vägbeskrivning, från E4:an till Sunnäsbruk, där jag bor, eller i alla fall nästan i den byn…
Man tar alltså E4:an, kommer man från Gävle, så ska man passera avfarten vid Hacke gård (Gamla Hagsta krog) mot Ockelbo, Hamrånge, Norrsundet, då jag flyttat. Nu fortsätter man till avfarten Axmartavla, som är nästa avfart, ca 5 min längre norrut. Där åker man alltså av, finns bara ett håll att välja på. Ignorera korsningen direkt till höger, mot Bergby. Fortsätt rakt på, förbi byarna Axmarby och Axmarbruk. När man passerat Axmarbruk passerar man 3 låånga raksträckor, i slutet av den 3:e kommer 70-skyltar, samt ett gäng skyltar mot en grusväg på vänster sida. Skyltarna visar bla till Sunnäsbruk, Trollstugan och en atelje. Där ska man svänga in.
Man har nu åkta ca 2 mil från E4:an.
Nästan på en gång åker man över järnvägen, bommad och fin, så man behöver inte vara rädd att mosas av vare sig X-tåget eller X2000. Sen fortsätter man en bit, till man kommer till en 4-vägskorsning, där ska man svänga höger. I korsningen finns en liten anslagstavla och några små söta träskyltar. Tittar man noga ser man en skylt som pekar åt höger, där det står Odlingen, det är vår gård. Efter ytterligare ca 2 km kommer man till en till 4-vägskorsning, dock kamouflerad till vänstersväng pga plogvallarna med snö. Sväng vänster och åk sista biten till ni ser ett hus, där bor jag. Parkera på den plogade gårsplanen, inte mot häcken, då det går en bilväg förbi ladan ner till älgslakteriet. Jägarna som betalar snöröjningen vill kunna ta sig fram där.
Ta det lugnt på vägen in från E4:an, det är vinterväglag, och man behöver inte skämmas om man tycker att 70 räcker, eller tom kör ännu saktare. Själv håller jag 70 i dgsljus och 50-60 i mörker.
Det är en vägsträcka som man snittar 90 km/h på ett år, all saktakörning på vintern tar man igen med råge på sommaren!
Ni som tänker komma, skriv gärna här halvexakt tid ni planerar komma, om ni vill sova kvar od. Ni som inte har mitt nr, hojta till så pm:ar jag det.
MVH Elin

Det hade varit himla kul med en musträff och nu som det är så himla nära också, men min syster fyller 40 år nu så vi ska fira henne den här helgen..
Men jag hoppas att ni andra får det riktigt trevligt på musträffen med mycket musgos & massor med musprat..:)
Lördag em lär jag vara framme, vet inte när. Åker i alla fall från Märsta strax efter kl 11. Kan åka ganska "sent" på söndagen istället. Tänkte stanna ett dygn ungefär. 

Vill min allra käraste mustant ha ett eget rum? Tänkte att du kunde få mammas rum isåfall.
MVH Elin

En sak till, alla som har möss till salu tar med dem va? Så att vi kan köpa av varandra, byta eller bara sälja….
Annat djurrelaterat som folk kan vara intresserade av duger oxå till köp/sälj/byt!
MVH Elin

Undrar om jag ska slösa åstad och starta alla 4 rummen uppe, så får ni välja, vraka och boka sovandet som ni vill imorrn. Först till kvarn, som man säger!
MVH Elin

Och jag jagar Veronica för att få veta om vi kommer :-)
Vill så gärna träffa er alla.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ni får oxå sova över, om ni vill!
Nu ska jag leta reservdelar till draglinor, för om en stund ska vi köra en pyttesväng så att valparna får testa att göra vad de är födda till!
Är någon händig på att baka så blir alla glada om det kommer med fikabröd. Jag bakar bara limpa, men kanske har några bullar och lite mjuk pepparkaka i frysen…
MVH Elin
#37. Ja tack.

önskar att jag kunde komma i morgon .. om de är någon som har vägarna förbi hofors å vill lämna små honor .. så är de öppet här .. ska få hem är gigantisk akvarium/terrarium som man kan andvända till mössen :P

sa ja nå fel
Vill önska alla som kommer vara hemma hos Elin en riktigt god mus helg. Var ju med när det begavsig i Norrsundet.
Attans att man inte är med fast oandra sidan så slipper det bli huskey napping. Men Pimu ska juhe dit så jag får ta det med henne. Fast en huskey skulle inte trivas i en lägenhet som du Elin sa i en annan tråd. Men valpen er ÄR så sjukt j*kla söt så det finn inte. Hans ögon smälter mig.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

norrsundet fan ja kommer därifrån .. fast bor i hofors nu då
villhailler, tror vattnadal o alla andra har fredag, gör sig i ordning för morgondagen, trynar el i a f inte är här… dessutom skrev du att du inte KOMMER för att du fyller år… vad nu det är för anledning?
hur många gånger har inte jag varit på musgrunkor det datum jag föddes för x år sedan? tycker det är ett superbra sätt spendera den dagen! ärligt så tror jag inte du kan ha det mysigare än med mustjejerna ute i skogen… så det så 

hehe #48 men va ska ja säga då till mina släckt å vänner * herrå nu ska ja på mus träff .. pojkvännen tar över nu.. * hehe ne ja kommer inte .. men ja skrev att om någon hadde vägarna förbi ..
#49 självklart… de träffade du ju i julas… jösses blir du inte trött på släkt o vänner? 

ne träffade inte alla i juöas .. hehe ..
jaja… skyll dig själv 

Ehm… om inte jag hade bott fel… då kanske jag hade kommit…
Eller vänta… det är ni som bor fel :P
golf.ifokus.se

va snäll mot mig :( :P

#46 Vi har ju 2 valpar, så Kristers tik kan ni kanske få sno! Fast nu har de precis gått in i värsta åldern, så ni skulle ångra er!
Igår fick de slädpremiär!
Hoppas alla andra får en toppendag, för det får jag! Ska snabbstäda de burar jag inte hann igår, mata och vattna alla djur, dammsuga och sen hämta de delar av Andreas familj som kommer.
MVH Elin
#53 beror nog på vart du bor… jag tycker inte att jag bor fel alls! mja, givetvis vore en egen ingång (alltså ej trapphus!), några flera rum och en stor härlig uteplats att föredra men i länet trivs jag perfa. Bara jag tänker tanken att åka 2 mil från stan blir jag 08-sakning.
#56 du är en sån mes grodis :D
kom ju från rätt person…
Jäääääääääääs it did
foton, skvaller…?
Åå, vad härligt det såg ut!!! Jag vill också bo sådär! Himla avis.
Lilla Kalleman på en av bilderna också. 
/Anneli
Wow va fint du bor Elin…mums..
härliga foton
Mera 
kolla under den 1 februari
Ja, det var himla mysigt!! En härlig upplevelse, och massor med mussnack, och djurpsykologisnack över huvud taget.
Träffarna hos Elin är alltid oerhört givande!! Elin är en kunnig, klok, rar, och duktig människa och djurhållare.

#63 Jag älskade mitt förra hus, så att det nästan är jobbigt att se det nu. Jag måste bara lära mig att blunda när jag hälsar på grannen. Fast jag saknar det inte, för jag bor underbart nu. Ångrar inte en sekund att vi flyttade hit.
MVH Elin